Παρασκευή 30 Μαΐου 2014

Γεγονότα και Εκτελωνιστικός Θεσμός 30 Μαΐου 2014 (Δοκίμια για Πολιτική, Πολιτική Οικονομία, Δημόσιο χρέος , Προϋπολογισμός, πλεονάσματα ελλείμματα, πολιτιστικά δρώμενα)


Γεγονότα και Εκτελωνιστικός Θεσμός 30 Μαΐου 2014

 (Δοκίμια  για Πολιτική, Πολιτική Οικονομία, Δημόσιο χρέος , Προϋπολογισμός, πλεονάσματα ελλείμματα, πολιτιστικά δρώμενα)
. Τα σπουδαιότερα γεγονότα στον εκτελωνιστικό θεσμό κυρίως της περιοχής Πειραιά

1843

Μεταφέρεται το μοναδικό Τελωνείο του Πειραιά στον Άγιο Νικόλαο από την Πλατεία Καραϊσκάκη. Η παλαιά τούρκικη Dogana μετατρέπεται σε ένα  λιθόκτιστο κτίριο με την ονομασία Τελωνείο του Πειραιά, το πρώτο στην χώρα

Όταν διαμορφώθηκαν οι ανάγκες για νέα Τελωνεία, όπως καλύτερη εξυπηρέτηση, είσπραξη περισσότερων φόρων, νέες θέσεις υπηρεσιακών υπαλλήλων, ιδρύθηκε το Β! Τελωνείο Πειραιώς σε ένα κτίριο δίπλα στη θάλασσα απέναντι από τον Σταθμό ΣΠΑΠ. Η χωρική αρμοδιότητα του Β! Τελωνείου επεκτεινόταν εκεί που ήταν μετέπειτα το 7 ντοκ (1971), στο τμήμα του λιμανιού που ονομαζόταν <Λιμήν Αλών>. Σε εκείνη την περιοχή υπήρχαν και αποθήκες των οποίων σώζονται φωτογραφίες. Ο κύριος όγκος εισαγωγών παρέμεινε στο Α! Τελωνείο του Αγίου Νικολάου. Το Β! Τελωνείο είχε υποτυπώδη λειτουργία.
Το Γ Τελωνείο Εξαγωγής παρέμεινε στην Πλατεία Καραϊσκάκη .  

Ο περίγυρος της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου γίνεται η επαγγελματική κατοικία των εκτελωνιστών.

Η συναλλαγή με τα Τελωνεία εκείνης της περιόδου διεξήγετο με τρεις κατηγορίες επαγγελματιών. Οι ίδιοι οι έμποροι που είχαν το εμπόριο με το εξωτερικό, οι λογιστές των επιχειρήσεων που έκαναν εισαγωγές και οι εκτελωνιστές πρώην τελωνειακοί ή δημοτικοί υπάλληλοι που ήσαν και εισπράκτορες δημοτικών φόρων (διαπύλια τέλη κλπ).

1909

Άρθρο 17 του Νόμου ΓΤΗς 3396/15-10-1909 “Περί του προσωπικού του Τελωνείου Πειραιώς και οργανώσεως της υπηρεσίας αυτού”
Παρά τω Τελωνείω Πειραιώς επιτρέπεται να διατελώσιν εκτελωνισταί μόνον οι κεκτημένοι τα εξής προσόντα:
α) ηλικίαν ανωτέραν των 21 ετών και κατωτέραν των 70 ετών και μη όντες δημόσιοι μηδέ δημοτικοί υπάλληλοι
β) απολυτήριον Γυμνασίου ή διετή τελωνιακή υπηρεσίαν
γ) να μη κατεδικάσθησαν επί κακουργήματι, εκτός εάν αποκατεστάθησαν
δ) να μη διατελώσιν υπό πτώχευσιν, και   άδειαν εκτελωνιστού παρά του Τελωνείου Πειραιώς.
Οι διατελούντες επί διετίαν προ της δημοσιεύσεως του παρόντος νόμου έχοντες την υπό του εδαφίου πρώτου του άρθρου τούτου ηλικίαν δύνανται να λάβωσιν άδειαν εκτελωνιστού και εάν δεν έχωσιν απολυτήριον Γυμνασίου.
Ο Τελώνης ενασκεί επί των εκτελωνιστών πειθαρχικήν εξουσίαν, δικαιούμενος να επιβάλλη ποινή προστίμου δραχμών 2 έως 20 δια παράβασιν των υπό του Υπουργείου των Οικονομικών κυρωθησομένου ειδικού κανονισμού περί εκτελωνιστών διατάξεων. Ο τρις εντός έτους τιμωρηθείς στερείται της αδείας.
Ομοίαν πειθαρχικήν εξουσίαν εξασκεί επί των εντεταλμένων την βεβαίωσιν ή είσπραξιν των δημοτικών φόρων ως και των υπαλλήλων τη εν τ ω Τελωνείω εποπτείας των λιμενικών φόρων ο Τελώνης, επιβάλλων πειθαρχικήν ποινήν δραχμών 2 έως 20 εις τους οπωσδήποτε αναρμόστως φερόμενους.


1919

Πρακτικό της Συνελεύσεως του Συνδέσμου των παρά τοις Τελωνείοις Πειραιώς Εκτελωνιστών.
Εν Αθήναις σήμερον την 12ην Απριλίου 1919 και ημέραν Παρασκευήν και ώραν 5η μμ, οι εγγεγραμμένοι εκτελωνισταί παρά τοις Τελωνείοις Πειραιώς, συνελθόντες εις τω εν Αθήναις καταστήματος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, αποφασίσαμεν ομοφώνως την ίδρυσιν Επαγγελματικού Σωματείου, με την επωνυμίαν "Σύνδεσμος Εκτελωνιστών Τελωνείου Πειραιώς", ούτινος σκοπός καθορίζεται η προστασία και προαγωγή των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών αυτού.
Εφ" ως συνετάχθη το παρόν και υπογράφεται:
Έπονται αι υπογραφαί των παρισταμένων κατά την συνεδρίασιν 47 μελών.
Ακριβές αντίγραφον του πρωτοτύπου κατατιθεμένου (εφ απλού χάρτου) εις το αρχείον του Συνδέσμου,

Εν Πειραιεί

Ο πρόεδρος                         Ο γραμματεύς

Σπ Θεοχαρόπουλος               Γ Στασινόπουλος (Από το Εκτελωνιστικό Βήμα Μάρτιος 1979)


1924-1957

Μεταξύ του 1924 και του 1957 οι θέσεις των εκτελωνιστών ήσαν οργανικές. Έπρεπε να εκκενωθεί μία θέση για να συμπληρωθεί από άλλον υποψήφιο. Παραχωρούσε τη θέση του, ο πατέρας στον υιό κλπ., ένας θεσμός που μας έρχεται από τους χρόνους της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Ένα ασφυκτικά κλειστό επάγγελμα σε μια κλειστή οικονομία, για εκείνη την εποχή. Προκειμένου να αποκτηθεί πτυχίο εκτελωνιστή έπρεπε να προηγηθεί νομοθετική ρύθμιση για κάθε παραθαλάσσιο Τελωνείο της Χώρας που ιδρυόταν.


1931

Νόμος 5253/31 περί εκτελωνιστών, διασαφιστών και βοηθών αυτών παρά τοις Τελωνειακαίς Αρχαίς. Ο νόμος ήταν δημιουργία του πρώτου ολοκληρωμένου θεσμικού πλαισίου των Εκτελωνιστών. Χαιρετίστηκε από την τάξη με μεγάλο ενθουσιασμό.
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Γεώργιος  Στασινόπουλος 

1932

Εγκαίνια των Λιμενικών Υπόστεγων στη διαμορφούμενη Ζώνη στον Άγιο Διονύσιο του Πειραιά. 
Η διαδρομή Τελωνείο /Σταθμός Λαρίσης, του τραμ της Παραλίας, αποτελεί την νέα οικοδομική γραμμή επαγγελματικής εγκατάστασης των εκτελωνιστών.
Η δημιουργία της Ελεύθερης Ζώνης μετέφερε τα γραφεία διοίκησης του Β Τελωνείου σε κτίριο απέναντι του 5ου Λιμενικού Υπόστεγου.
Να προσθέσουμε και την ανέγερση των Αποθηκών της ΠΑΕΓΑΕ στην οδό Αγ Διονυσίου, κοντά στον σταθμό της ΣΠΑΠ. Η ΠΑΕΓΑΕ (Προνομιούχος Ανώνυμος Εταιρία Γενικών Αποθηκών) προσέφερε τα μέγιστα, σε διευκολύνσεις αποθήκευσης στο τότε εξωτερικό εμπόριο της Ελλάδας (Τελωνειακή αποταμίευση, εγγυήσεις δανειοδότησης κλπ)

1955

Εμφανίζεται Νομοσχέδιο περί Εκτελωνιστών στο καθημερινό τύπο, χωρίς να το γνωρίζουν οι εκτελωνιστές.

1956

Εγκαίνια κτιρίου στην Ακτή Κονδύλη του Πειραιά για να στεγαστεί το Γ! Τελωνείο Εξαγωγής και Μεταφοράς, μαζί με το Τελωνείο Ταχυδρομικών Δεμάτων με το πρόθεμα Δ!. Το Γ! Τελωνείο Εξαγωγής μεταφέρθηκε από την πλατεία Καραϊσκάκη.

Η κατάργηση της διασαφήσεως μεταφοράς, μόνο για τη θαλάσσια μεταφορά, έβλαψε κυρίως τους εκτελωνιστές της περιφέρειας. Η διασάφηση μεταφοράς κατετίθετο για τη διακίνηση των ελεύθερων εμπορευμάτων μεταξύ των τμημάτων της Ελληνικής Επικράτειας. Θεωρήθηκε από την Κυβέρνηση σαν αποτέλεσμα προερχόμενο από το μέτρο της κατάργησης των διαπυλίων τελών.

1957

Ο Ν 3793/1957 άνοιξε το τότε κλειστό επάγγελμα καθιερώνοντας την απόκτηση πτυχίου με σειρά επετηρίδας. Η ανάγκη νέων εκτελωνιστών ανήκε στην αρμοδιότητα της Επιτροπής του άρθρου 26 του παραπάνω νόμου.
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Νίκος Βελιώτης
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Ευστάθιος Μαρλάς
Πρόεδρος ΣΕΘ Ιωάννης Παπαδόπουλος


1960

Χάθηκε τμήμα των εξαγωγών. Οι εξαγωγές και το κόστος τους έγιναν υπόθεση όλων των οικονομικών παραγόντων της Ελλάδας. Δίδεται η δυνατότητα για εξαγωγές μέχρι 1000 δολάρια, να μην είναι απαραίτητος ο εκτελωνιστής. Το θέμα είχε πάρει τέτοια δημοσιότητα ώστε έφθασε στο σημείο να ανακοινώνει ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Αθήνας «ότι για εξαγωγές μέχρι ποσού 1000 δολαρίων, οι εκτελωνιστές μείωσαν το ασφάλιστρο τους».

Εφαρμόστηκε στα Ελληνικά Τελωνεία το νέο δασμολόγιο του 1960 που συντάχθηκε με βάση την ταξινόμηση των προϊόντων, όπως διαμορφώθηκε από τον Διεθνή Τελωνειακό Οργανισμό (World Custom Organization), έναν μη κυβερνητικό οργανισμό και των συνακόλουθων Επεξηγηματικών Σημειώσεων των Βρυξελλών.


1962

Κατατέθηκε νομοσχέδιο που αποσκοπεί στην ενίσχυση των Εξαγωγών της Χώρας. Περιλαμβάνει διάταξη με την οποία θα δύναται κάθε ένας μη εκτελωνιστής, να ενεργεί τις διαδικασίες των εξαγωγών. Οι εκτελωνιστές, δεν είναι από το νόμο απαραίτητοι (N 4231/1962 άρθρο 2).

Στο 11ο συνέδριο εκτελωνιστών του 1962 γίνεται κριτική για το κατατιθέμενο νομοσχέδιο :
“1) το μέτρο είναι άδικο
2) δεν επιφέρει οικονομίας εις τας εξαγωγές, του εκτελωνιστού επιφέροντας αντιθέτως οικονομίας πολύ σοβαρωτέρας, της εκτελωνιστικής αμοιβής
3) διότι, καθ ον τρόπο διατυπούται το σχέδιο, άλλοι θα καρπωθούν της εκτελωνιστικής αμοιβής, ήτοι Γραφεία Μεταφορών ή πρόσωπα παρέργως μετερχόμενα και το εκτελωνιστικό επάγγελμα …….»
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Ν Βελιώτης
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Ν Βελιώτης
Πρόεδρος ΣΕΘ Κ Μάντζαρης

Τα Τελωνεία Γ!, Ε! και ΣΤ εγκαθίστανται στις νέες πτέρυγες του κτιριακού συγκροτήματος επί της Ακτή Κονδύλη, μαζί με το Παράρτημα του Γενικού Χημείου του Κράτους.

1971

Ο Ν 841/71 άνοιξε και πάλι το επάγγελμα καθιερώνοντας την απόκτηση πτυχίου με γραπτές εξετάσεις, σε Επιτροπή του Υπουργείου Οικονομικών.
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Μιχάλης Καρύδης
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Αχ. Μαμάσης
Πρόεδρος ΣΕΘ Λεων. Πολυχρονιάδης

Οι εκτελωνιστές έγιναν 3000 για τον Πειραιά και η επαγγελματική τους εγκατάσταση ξαπλώθηκε πλέον σε ολόκληρο το εμπορικό κέντρο της πόλης, στο τρίγωνο, Δημοτικό Θέατρο, Διεύθυνση Τελωνείων στον Άγίο Νικόλάο,  Άγιος Διονύσιος.

1981

Η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα αποτέλεσε την αρχή του τέλους της ελληνικής κλειστής οικονομίας. Οι εκτελωνιστές απέκτησαν ημερομηνία λήξεως για τη διεξαγωγή του παραδοσιακού τους επαγγέλματος.

1989- 1990

Από τον οδηγό του 1989-90 του Λιμένα της Νέας Υόρκης -Νέας Υερσέης “Port of New York -New Jersey), που χαρακτηρίζεται από τα περισσότερο σύγχρονα σε διοικητικές πρακτικές λιμάνια, δίνει αξιωματούχος των Τελωνείων, τις εξής πληροφορίες σχετικά με τον εκτελωνιστή (custom broker ), σε ελεύθερη μετάφραση.
“Διασαφήσεις εμπορευμάτων εξωτερικού που αντιπροσωπεύουν πολλά δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε είσπραξη δασμών, καταχωρούνται κάθε χρόνο από τα Τελωνεία των ΗΠΑ και ουσιαστικά προετοιμάζονται από τους Εκτελωνιστές για λογαριασμό των εισαγωγέων. Μερικοί Εκτελωνιστές είναι αποκλειστικοί ιδιοκτήτες ενός γραφείου σε ένα λιμάνι, ενώ άλλοι έχουν εταιρίες με καταστήματα σε πολλά λιμάνια της χώρας, αλλά όλοι έχουν άδεια λειτουργίας εγκατάστασης από το Υπουργείο Οικονομικών.

Αν και ο Εκτελωνιστής είναι κυρίως πράκτορας του εισαγωγέα που τον προσλαμβάνει, είναι συνήθως το μοναδικό σημείο επαφής του εισαγωγέα με τα Τελωνεία των ΗΠΑ και συμβουλεύει για τις απαραίτητες τεχνικές εισαγωγής εμπορευμάτων, προετοιμάζοντας και καταθέτοντας τα τελωνειακά παραστατικά, πετυχαίνοντας τις αναγκαίες τελωνειακές εγγυήσεις, βάζοντας παρακαταθήκη τους εισαγωγικούς δασμούς, εξασφαλίζοντας την απελευθέρωση από το Τελωνείο εμπορευμάτων και κανονίζοντας την παράδοσή των στα οικήματα ή στις αποθήκες του παραλήπτη.

Ο Εκτελωνιστής συχνά συσκέπτεται με το Τελωνείο, να αποφασιστεί το κύριο ποσοστό των δασμών ή η δασμολογητέα αξία των εμπορευμάτων και σε πολλές περιπτώσεις, αν δεν είναι ευχαριστημένος, είτε με το ποσοστό είτε με την αξία, επιδιώκει κατάλληλη διοικητική επανόρθωση (τελωνειακή αμφισβήτηση) για λογαριασμό του εισαγωγέα.

Οι Εκτελωνιστές είναι απαραίτητοι στα Τελωνεία. Υπάρχουν πάνω από 200 Νόμοι που τα Τελωνεία πρέπει να εφαρμόσουν ή επιβάλλουν και οι έμπειροι εκτελωνιστές αποτελούν μια πολύ αξιόλογη πηγή ωφέλειας σε όλα τα λιμάνια.

Τέλος οι Εκτελωνιστές παίζουν ένα ζωντανό ρόλο διευκολύνοντας την είσοδο, τον τελωνισμό και την διακίνηση των εισαγομένων φορτίων και θα γίνουν ακόμα περισσότερο απαραίτητοι στο μέλλον. Όπως δηλώθηκε από τον Τελωνειακό Διευθυντή των ΗΠΑ σε σύσκεψη του Κογκρέσου: «κατά τη άποψη μου, ο Εκτελωνιστής, ο άνθρωπος σύνδεσμος με τη Δημόσια Διοίκηση θα είναι αναγκαίος, τόσο όσο θα υπάρχουν νομικές ανάγκες και κανονισμοί που αναφέρονται στην διακίνηση των εμπορευμάτων προς τις ΗΠΑ».

1993

Βρισκόμαστε στο έτος ίδρυσης και λειτουργίας της Ενιαίας Εσωτερικής Αγοράς της Ευρωπαϊκής Κοινότητας. Η κοινή αγορά είναι γεγονός από την 1η Ιανουαρίου 1993. Οι εκτελωνιστές έχασαν το μεγαλύτερο τμήμα της δουλειάς τους. Εμπειρικοί υπολογισμοί το ανεβάζουν  σε 80-85%  του συνόλου.
Τα τείχη των δασμών και λοιπών φόρων έπεσαν για 15 χώρες της Ενωμένης Ευρώπης (Αυστρία, Βέλγιο, Δανία, Φιλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο).

Πως βρήκε τους Εκτελωνιστές η εσωτερική αγορά; Με Τελωνεία σχεδόν σε όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής. Στο λιμάνι του Πειραιά ήσαν τα Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, ΙΑ. Στο αεροδρόμιο του Ελληνικού τα Τελωνεία Θ, Ι. Στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών το Τελωνείο Αθηνών με το παράρτημα του Μενιδίου και το παράρτημα Ρουφ. Το Τελωνείο Αθηνών κράτησε την τοπική του ονομασία και δεν παρασύρθηκε από την αριθμοποίηση.
Ο αριθμός των μελών των Εκτελωνιστών ήσαν περίπου 3200 και απασχολούσαν ακόμα 5000 άτομα μη εκτελωνιστές για την διεκπεραίωση των συναλλαγών.

Η βιασύνη στις αποφάσεις εκείνης της εποχής και η έλλειψη προοπτικής, της τότε συνδικαλιστικής ηγεσίας, πρόσθεσε και την απώλεια στο δικαίωμα των εκτελωνιστών, να παίρνουν μηνιαία επικουρική σύνταξη από το ΜΕΚΛΑΜΕ. Παρέμεινε μόνο η εφάπαξ αποζημίωση κατά την συνταξιοδότηση
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Αλέκος Αλεξιάδης
Πρόεδρος ΕΕΠΑ Αριστείδης Σπαθής
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Νίκος Γιαλούρης
Πρόεδρος ΣΕΘ Λεωνίδας Πολυχρονιάδης

1994

(Νόμος 2174/31-5-1994  Συγχώνευση του ΤΣΕ στο ΤΕΒΕ)
'Αρθρο 1
1. Το Ταμείο Συντάξεωv Εκτελωνιστών (Τ.Σ.Ε.), που ιδρύθηκε με το ν. 4272/1929 (ΦΕΚ 264 Α) καταργείται από την έναρξη ισχύος αυτού του νόμου και ο μεν κλάδος συντάξεων συγχωνεύεται στον κλάδο συντάξεων του Τ.Ε.Β.Ε., ο δε κλάδoς προνοίας των υπαλλήλων του Τ.Σ.Ε. καταργείται.
2. Το σύνολο του ενεργητικού και παθητικού του Τ.Σ.Ε. περιέρχεται αυτοδικαίως στο Τ.Ε.Β.Ε. ως καθολικό διάδοχο, χωρίς την καταβολή φόρου, τέλους ή δικαιώματος υπέρ του Δημοσίου, δήμου ή κοινότητας ή άλλων προσώπων .
Άρθρο 2
3. Οι ασφαλισμένοι στο ΤΣΕ εκτελωνιστές εξακολουθούν επί πέντε (5) έτη μετά την υπαγωγή τους στο ΤΕΒΕ να καταβάλλουν με ένσημα τις εισφορές που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν 4272/1929 και του κατά εξουσιοδότηση αυτών εκδοθέντος προεδρικού διατάγματος της 26/30-8-1930, καθώς και της υπαριθ 76651/Σ 2489/22-12-59 απόφασης Υπουργού Εργασίας (ΦΕΚ 436Β) όπως τροποποιήθηκαν ή συμπληρώθηκαν και ισχύουν σήμερα.
Η αξία των ενσήμων, (τα ένσημα επικολλούνται επί των κατατιθεμένων τελωνειακών παραστατικών) όπως αυτή ορίστηκε με τη Φ. 37/660/ 18.6.92 απόφαση του Υπουργού Υγείας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων (ΦΕΚ 436 Β'), αναπροσαρμόζεται με απόφαση του ίδιου Υπουργού μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Τ.Ε.Β.Ε.
Μετά την πάροδο των κατά το πρώτο εδάφιο της παραγράφου αυτής πέντε (5) ετών, οι εκτελωνιστές καταβάλλουν τις εισφορές τους προς το Τ.Ε.Β.Ε. με τον ίδιο τρόπο που τις καταβάλλουν και οι λοιποί ασφαλισμένοι.
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Κωνσταντίνος Βώβος
Αντιπρόεδρος ΣΕΠΑ Παύλος Αδελίνης
Πρόεδρος ΕΕΠΑ Στρούντζας Μιχάλης
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Γεώργιος Ζωγράφος
Πρόεδρος ΣΕΘ Λεωνίδας Πολυχρονιάδης

1997

Το συμβατικό φορτίο στο λιμάνι του Πειραιά σιγά σιγά έγινε φορτίο μόνο εμπορευματοκιβωτίου. Η μετατροπή είχε ξεκινήσει στην αρχή της δεκαετίας του 80. Το Λιμάνι του Ικονίου διαμόρφωσε πλέον προϋποθέσεις για υποδοχή των πλοίων κοντέϊνερς, σε σύγχρονα τέρμιναλ, εξοπλισμένα με Γερανογέφυρες και όλα τα σχετικά μηχανήματα, Μπελότι κλπ. Το κεντρικό ιστορικό λιμάνι έγινε μόνο επιβατικό για Κρουαζιερόπλοια και επιβατικά των Ελληνικών Νησιών.

2002

Η εφαρμογή της ηλεκτρονικής διασάφησης σε συνδυασμό με τη μέθοδο ελέγχου των εμπορευμάτων <Ανάλυση Κινδύνου> ή <risk analysis>, δίδει στους εκτελωνιστές ένα νέο μεγάλο κτύπημα. Εφαρμόστηκε στο Τελωνείο Αθηνών στα μέσα του 2002 και στο Ε! Τελωνείο Πειραιώς στο τέλος του 2002. Ακολούθησε το Γ! Τελωνείο Εξαγωγής το 2003 και το ΣΤ! Τελωνείο Πειραιώς στον Αγ. Γεώργιο με συμβατικό φορτίο. Οι εκτελωνιστές δεν βρήκαν αντίδοτο σε αυτή την τεχνική ακόμα.
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Γιώργος Ζωγράφος
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Παύλος Αδελίνης μέχρι Απρίλιο 2002 /Παν Χρυσανθακόπουλος από Μάιο 2002
Πρόεδρος ΣΕΘ Λάζ Καναβούρας

2003

Η διεύρυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης με δέκα νέα μέλη θα μειώσει δραστικά ακόμη περισσότερο τον αριθμό των εκτελωνιστών στην Ελλάδα ( Κύπρος, Τσεχία, Εσθονία, Λετονία, Λιθουανία, Μάλτα, Πολωνία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ουγγαρία).

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Υπουργείου Οικονομικών νέα μείωση από 22% της εκτελωνιστικής εργασίας, θα σημειωθεί μετά την είσοδο των νέων μελών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το ερώτημα είναι: ποια κράτη από όλο τον κόσμο μπορούν να εξάγουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και πόσο;
Στα συνδικαλιστικά προεδρεία ήταν:
Πρόεδρος ΣΕΠΑ Παν Χρυσανθακόπουλος
Πρόεδρος ΟΕΤΕ Δημ Παπαθεοχάρης
Πρόεδρος ΣΕΘ Λαζ Καναβούρας

2004

Ένδεκα χρόνια μετά την εφαρμογή της ενιαίας εσωτερικής αγοράς τα Τελωνεία που παρέμειναν στον λεκανοπέδιο της Αττικής είναι:
-          στο λιμάνι του Πειραιά α) το ΣΤ! για φορτία με αυτοκίνητο και συμβατικά πλοία, β) το Ε! για φορτία με εμπορευματοκιβώτια, το γνωστό ως ΣΕΜΠΟ γ) το Κέντρο Εφοδιασμού για τα εφόδια πλοίων και δ) το Γ! Τελωνείο Εξαγωγής, τελευταίες  πληροφορίες αναφέρουν ότι το αντικείμενό του θα συγχωνευθεί  στα άλλα τελωνεία
-           το Τελωνείο στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος
-          το Τελωνείο Αθηνών, στο ύψος του κόμβου Κέντρο Λυμμάτων Λυκόβρυσης, της Εθνικής Αθηνών –Λαμίας,. 
-           Το Δ! Τελωνείο Ταχυδρομικών Δεμάτων

Οι μόνοι που απογοητεύτηκαν από την ενιαία εσωτερική αγορά είναι ο κλάδος των εκτελωνιστών. Τα προβλήματα που βασανίζουν τους εκτελωνιστές μετά από τόσα χρόνια ενιαίας αγοράς είναι
α) η αναμενόμενη κατάργηση του ενσήμου σύνταξης στο ΟΑΕΕ- ΤΕΒΕ με εφαρμογή καταβολής μηνιαίας εισφοράς
β) η διαφαινόμενη τροποποίηση του άρθρου 5 του εφαρμοστικού Κοινοτικού Τελωνειακού Κώδικα, όπου καταργείται η εκπροσώπηση στα Τελωνεία από αναγνωρισμένους επαγγελματίες. Αυτός που κατέχει τα φορτωτικά έγγραφα και όχι μόνο ο ιδιοκτήτης, κάνει και τις διαδικασίες. Μπαίνουν στον τελωνισμό και οι Διαμεταφορείς

γ) οι πιθανές προγραμματισμένες εξετάσεις για απόκτηση πτυχίου εκτελωνιστού.

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

E-mail =info@bookstars.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου