Παρασκευή 2 Μαΐου 2014

Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού Μια αβλεψία με χάσιμο χρόνου 2 Μαΐου 2014


Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού Μια αβλεψία με χάσιμο χρόνου 2 Μαΐου 2014



Γιώργος Γραικός

Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού


Ν. Κηφισιά
Bookstars.gr

Βιβλιαράκι καρφίτσας σελ 12


Μήπως οι εκτελωνιστές πρέπει να εντάξουν το δηλωτικό σαν νέο προϊόν υπηρεσίας  προς τους μεταφορείς;

Το ICISnet το πέτυχε;

 

Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού
Μια αβλεψία με χάσιμο χρόνου
Πελάτης: Γιώργο έλα να πάρεις τα φορτωτικά ενός αεροπορικού φορτίου. Είναι αυτό που φέρναμε με το αυτοκίνητο από την Αυστρία. Επειδή το βιαζόμουνα το έφερα αεροπορικώς

Εκτελωνιστής: Έρχομαι….
Πελ: Ξέρεις είπα να έλθει με το αεροπλάνο για να έχει λιγότερο χρόνο διαδρομής (Transit Time), αλλά μας βγήκε ο χρόνος σχεδόν ο ίδιος και πλήρωσα και 100 δολάρια παραπάνω…..  
Εκτελ: Έρχομαι δύο φορές…..

(Την ίδια μέρα το απόγευμα. Σε ψάξιμο των χαρτιών διατακτικής, φορτωτικής MAWB, HAWB, του τιμολογίου ανακαλύφθηκε ότι το δέμα/ φορτίο είναι ελεύθερο στις αποθήκες της αεροπορικής εταιρίας. Βέβαια δεν υπήρχε καμία διασταύρωση αυτής της πληροφορίας, σε μια τόσο προχωρημένη ώρα, όμως οι πιθανότητες άγγιζαν την πραγματικότητα).

(Την άλλη ημέρα το πρωί, πρωί)
Εκτελ: Μαρία κοίταξε το δέμα του Μ…(Όνομα Πελάτη) ……….. είναι ελεύθερο στις  αποθήκες της αεροπορικής εταιρίας ή είναι υποκείμενο στις τελωνειακές αποθήκες.
Μαρία: Δεν βλέπεις που είναι status C; είναι ελεύθερο.
Εκτελ: Εξασφάλισε το !!!!

(Μετά μισή ώρα)
Μαρία: Γιώργο είναι ελεύθερο.
(Ο Γιώργος παραμιλά: Τα παρατράγουδα ξεκινούν εκ του λάθους μιας αεροπορικής μεταφοράς με απλοποιημένες διαδικασίες κοινοτικής διαμετακόμισης. Ξεκίνα τώρα κύκλο τηλεφωνημάτων στην αεροπορική εταιρία, στον διαμεταφορέα (forwarder), στον Διευθυντή του Τελωνείου, στον Αποθηκάριο και πάει λέγοντας……)

Εκτελ: Μ …….(πελάτης) Έχουμε πρόβλημα στο δηλωτικό της άφιξης του δέματος. Αντί να χαρακτηρισθεί Status T1 χαρακτηρίστηκε status C. Έχουμε Οδύσσεια….
Πελάτης: Κάνε όσο μπορείς ποιο γρήγορα
Εκτελ: καλώς. (Μονολογεί: άντε να εξηγήσεις στους μεταφορείς ότι είναι κοινοτική διαμετακόμιση, ότι είναι δική τους ευθύνη, ότι το πρόστιμο που θα τους επιβάλλει το Τελωνείο πρέπει να το πληρώσουν αυτοί, ότι πρέπει να υποβάλλουν αίτηση στο όνομά τους για τη θεραπεία του κακού……)
Πελάτης: Τι είπες;
Εκτελ: Τίποτα, τίποτα
Εκτελ: (απευθύνεται τηλεφωνικά  στον αρμόδιο της αεροπορικής εταιρίας). Έχεις χαρακτηρίσει το δέμα με στοιχεία………… σε status C αντί Τ1. Πρέπει να υποβάλλεις αίτηση αλλαγής στο Τελωνείο……..
Αεροπορική εταιρία: Η φορτωτική μου γράφει C άρα είμαι εντάξει.

(Ο διάλογος κράτησε για τρεις ημέρες μεταξύ αεροπορικής εταιρίας, Διαμεταφορέα και Τελωνείου. Ο εκτελωνιστής έβαλε τα πράγματα στη σωστή τους θέση και αποδόθηκαν ευθύνες εκεί όπου υπήρχαν. Ένα ακόμη πολύ καλό μάνατζμεντ στην ολοκλήρωση της κατάθεσης του δηλωτικού άφιξης των εμπορευμάτων).

Σημείωση α:
Μήπως είναι καιρός την ευθύνη για την κατάθεση του δηλωτικού να την πάρει ο εκτελωνιστής; Μήπως είναι καιρός οι μεταφορικές  εταιρίες να καταλάβουν ότι το συμφέρον τους είναι να συνεργασθούν με τον εκτελωνιστή στην κατάθεση του δηλωτικού;
Μήπως οι εκτελωνιστές πρέπει να εντάξουν το δηλωτικό σαν νέο προϊόν υπηρεσίας  προς τους μεταφορείς;
Μήπως είναι καιρός να δουν όλοι ότι το δηλωτικό (συνοπτική διασάφηση κατά το αγγλικό) δεν είναι απλά ένα πίνακας περιεχομένων με εμπορεύματα, όπως παλαιά, αλλά ένα  έγγραφο που αποδεικνύει τον τελωνειακό χαρακτήρα των εμπορευμάτων που περιέχει, που επιτρέπει εισόδους και εξόδους εμπορευμάτων χαρακτηρίζοντας τα ελεύθερα ή υποκείμενα, το ίδιο δηλαδή με την τελωνειακή διασάφηση;

Σημείωση β: Περισσότερα στο βιβλίο μας “Το Δηλωτικό Φορτίων Πρακτορείου” σελ 160


Επιφυλλίδες από το 1998 μέχρι 2001

Σημ: Οποιαδήποτε ομοιότητα με την πραγματικότητα είναι εντελώς συμπτωματική

Δείτε πίνακα διηγημάτων στην Ανάρτηση της 12/4/2014

Πίνακας Νο 3. Διηγήματα με περιβάλλον Εκτελωνιστών, Τελωνείου, Λιμανιού, Διαμεταφοράς

Διηγήματα
Αναρτήσεις
* Έλα να Πληρώσεις Διήγημα μιας παράδοσης που χάνεται με ανθρώπους των Επιχειρήσεων και των Τελωνείων
22 Απριλίου 2014
* Έλα μέσα να το συζητήσουμε Διήγημα με ανθρώπους των Τελωνείων
23 Απριλίου 2014  
* Ζητούμενο ο έρωτας Διήγημα με ανθρώπους των Τελωνείων
24 Απριλίου 2014
* Άδειες του καλοκαιριού Διήγημα με ανθρώπους των Τελωνείων
25 Απριλίου  2014
* Φίλος ή γνωστός. Η καθημερινότητα στα Εκτελωνιστήρια του Τελωνείου
26 Απριλίου 2014
* Το δώρο δεν δωρίζεται Η καθημερινότητα στα Εκτελωνιστήρια του Τελωνείου
28 Απριλίου 2014
* Η Επιτροπή Αξιολόγησης Η καθημερινότητα στα Εκτελωνιστήρια
29 Απριλίου 2014
* Η Ουρά αναμονής Η γραφειοκρατία πληρώνεται
30 Απριλίου 2014
* Το Πρώτο Μεροκάματο. Στη μάχη της επιβίωσης στα Τελωνεία
1 Μαΐου 2014
* Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού Μια αβλεψία με χάσιμο χρόνου
2 Μαΐου 2014
Βλέπε και άλλο πίνακα με διηγήματα στην ανάρτηση 12/4/2014





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου