Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2014

Γεράσιμος Τσάκαλος ο εκτελωνιστής, γράφει το διήγημα: Ο κ Κ. Μαρής Βοηθός 18 Οκτωβρίου 2014



Γεράσιμος Τσάκαλος ο εκτελωνιστής, γράφει το διήγημα: Ο κ Κ. Μαρής Βοηθός 18, Οκτωβρίου 2014


Κύριε Υπουργέ μου, χαρά την υπομονή σας!

Λοιπόν οι Βοηθοί και γάιδαρο σκάνε. Αυτοί σας ενοχλούν , κι’ εσείς μειδιάτε. Αυτοί άντε πάλι σας ξαναενοχλούν και να εσείς προστατευτικά χτυπήματα στην πλάτη, και υποσχέσεις:

-«Μην ανησυχείτε κύριοι, Δημοκρατίαν έχομεν, όλα θα γίνουν! Μόνο τα γένια του σπανού δεν γίνονται».

-Ναι Υπουργέ μου, του σπανού τα γένια δεν γίνονται, και το παίρνει απόφαση ο σπανός, αλλά ο Βοηθός , που μπορεί να γίνει Εκτελωνιστής, δεν το παίρνει απόφαση. Και γι’ αυτό φωνάζει, πλαντάζει και χτυπά την κεφαλήν του στον τοίχο. Κι’ εσείς Κύριε Υπουργέ που τον βλέπετε , στεναχωριέστε και του φωνάζετε στοργικά:
«Σιγά μωρέ, θα χαλάσεις τον τοίχον».
Τέλος πάντων, ας αφήσουμε αυτό το θέμα και να πούμε κάτι πιο εύθυμο.

_ Τι να σας πω κύριε Μαρή, τώρα με την άνοιξη, φτερουγίζει η ψυχή μου για παιγνίδια, για τρέλες να πούμε, θαρρείς και ξαναμωράθηκα. Όμως πάνε, πέρασαν τα χρόνια! …. Που είναι εκείνη η ωραία εποχή που ήμασταν παιδιά, που παίζαμε το κρυφτούλι. Αλήθεια Κύριε Υπουργέ , σας αρέσει το κρυφτούλι; Παίζαμε και την τυφλόμυγα , ε; Αμ το άλλο παιγνίδι, το «παίρνω αμπάριζα και βγαίνω»;

Λοιπόν αυτό το παιχνίδι Κύριε Υπουργέ μου, να μου το θυμάστε θα παίξουν και οι Βοηθοί της παληάς φρουράς , κι’ ας είναι πάνω από σαράντα πέντε χρόνων έκαστον παιδίον.
Μια και μιλάμε για τα παιδικά μας χρόνια, με τα παιχνίδια τους και με τα ωραία τους, τι θα λέγατε Κύριε Υπουργέ να παίξουμε ένα παιχνιδάκι οι δύο μας;

-Τι; Ντρέπεστε; Ελατέ τώρα, και ποιος μπορεί να μας δει, οι δυό μας είμαστε.
Να τι παιχνίδι θα παίξουμε:
Εγώ Κύριε Υπουργέ θα πάρω τη θέση σας και θα γίνω δηλαδή Υπουργός κι’ εσείς θα γίνεται βοηθός! Είμαστε σύμφωνοι; Εν τάξει. Αρχίζουμε:
-Λοιπόν τι θέλεις κύριε Μαρή;
-Είμαι βοηθός της παληάς φρουράς και θέλω πτυχίο.
-Πόσα χρόνια είσαι βοηθός κύριε Μαρή;
-Δέκα επτά χρόνια.
-Και πόσοι βοηθοί είστε της παληάς φρουράς;
-Περίπου εβδομήντα.
-Ε, να κάνετε υπομονή.
-Κάναμε τη μισή ζωή μας.
-Κάνετε κι’ άλλο …..
-Μα γεράσαμε! ………….

Ε, τότε κύριε Μαρή, κακώς ήλθατε εις εμένα, δια το γήρας αρμόδιος είναι ο κύριος Υπουργός τα Προνοίας. Καλός άνθρωπος είναι και πιστεύω να σας κλείσει όλους εσάς , τους Βοηθούς της παληάς φρουράς σε κανένα γηροκομείο για να περάσετε το υπόλοιπον της ζωής σας εν γαλήνη.
-Μα κύριε Υπουργέ μου παίζουμε τώρα; Εμείς ζητάμε πτυχίον και όχι γηροκομείον.
-Βοηθέ Μαρή, είπα να κάνετε υπομονή και θα πάρετε .
-Κύριε Υπουργέ, βαρεθήκαμε πια σας είπα, γεράσαμε. Πρέπει το πτυχίον να μας το δώσετε τώρα.
-Βοηθέ Μαρή, κι εγώ δεν σας το δίνω.
-Τότε θα κάνουμε απεργία.
-Ξεκουμπίσω απ’ γραφείο μου.
-Βοηθέ Μαρή, πρόσεξε πως μιλάς, θα σου ανακαλέσω την άδεια.
-Θα μου την πάρεις, αλλά ξέρεις κι’ εγώ τι θα σου κάνω;
-Μη σηκώνεις σε μένα καρέκλα βρε, γιατί θα στο κόψω το χέρι!....

Α, Κύριε Υπουργέ μου, ας το σταματήσουμε το παιχνίδι, γιατί σαν βοηθός είσαι άγριος ! …..
Μέχρι καρέκλα σηκώνεις για το δίκιο σου!

Γεράσιμος Τσάκαλος


Αναδημοσίευση από το Βοηθός εκτελωνιστής φύλλο 110 Μάρτιος 1963

E-mail =info@bookstars.gr

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου