Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2014

Ο Γιώργος Χαλδαίος, εκτελωνιστής, βάζει ερωτηματικά « Δια την εύρυθμον λειτουργίαν των τελωνείων», 7 Νοεμβρίου 2014



Ο Γιώργος Χαλδαίος, εκτελωνιστής, βάζει ερωτηματικά « Δια την εύρυθμον λειτουργίαν  των τελωνείων»,  7 Νοεμβρίου 2014

Φίλε κ. Διευθυντά
Είμαι υποχρεωμένος να απασχολήσω και πάλιν τις στήλες της αγαπημένης μας εφημερίδας για να πληροφορηθώ εγώ και οι συνάδελφοι όλοι, πως συμβαίνουν ορισμένα  πράγματα, κατ’ εμέ ανεξήγητα.




1) Το Υπουργείον Οικονομικών με το πνεύμα που το διακρίνει-  της απλουστεύσεως και καταργήσεων της γραφειοκρατίας  - εξέδωσε νέον έντυπον άδειας εξόδου των εμπορευμάτων εκ των τελωνείων και κατάργησε την υπογραφήν εις το έντυπον τούτο του Ελεγκτού και άλλας μη ουσιώδεις λεπτομέρειας.
Και τούτο έγινε κατ’ εμέ δια την απλοποίησιν της διαδικασίας και ταχυτέραν διεκπεραίωσιν της εργασίας και ουχί την διαδρομήν χιλιομέτρων και περιπλάνησιν   εις τας αποθήκας δια να εύρωμεν τον ελεγκτή προς υπογραφήν.
Παραδόξως όμως συνέβη το εξής: Ωρισμένα Τελωνεία ζητούν να υπογράφει ο ελεγκτής (αφού το έντυπον δεν έχει θέσιν προς τούτο) αλλά και να προστεθεί και ο αύξων αριθμός καταχωρήσεων εις το βιβλίον του ελεγκτού! Δηλαδή, αντί απλουστεύσεως, προσθήκη και ετέρας υποχρεώσεως: μετάβασις εις το υπόστεγον, αναδρομή εις το βιβλίον καταχωρήσεως , εξεύρεσις   του αύξοντος αριθμού και προσθήκη αυτού επί της αδείας  ….. και ερωτώ τι σκοπό έχει τούτο;[1]

2) το έτος 1951, ήτοι προ 19 ετών, εξεδόθη ο νόμος 1819/51 που ανέφερε ότι δεν γίνονται δεκτά μετρητά εις τας Δημοσίας Υπηρεσίας ποσά άνω των 10.000  δραχμών, αλλά μόνον δια τραπεζικής επιταγής.
Άλλοι  όμως οι συνθήκαι του 1951 και άλλοι του 1970. Είναι δυνατόν σήμερα και ειδικώτερον στα Τελωνεία να μην γίνονται δεκτά περισσότερον από 10.000 εις μετρητά;
Είναι γνωσταί αι συνθήκαι που εργάζονται οι εκτελωνισταί και οι οικονομικαί συνθήκαι των εμπόρων που τα αποστέλλουν την τελευταίαν στιγμήν στο τελωνείο, όταν οι Τραπεζαι έχουν κλείσει. Πρέπει το εμπόρευμα να παραμείνει για την επόμενη προς βλάβην συμφερόντων Δημοσίου και Εμπορίου;[2]
Προς  Θεού, 10 χαρτονομίσματα των χιλίων δραχμών είναι όγκος;

3) Εις τον Οργανισμόν Λιμένος Πειραιώς, επιτρέπεται η είσοδος αυτοκινήτων Ι.Χ. των υπαλλήλων του ΟΛΠ, των τελωνειακών υπαλλήλων, των Πρακτόρων και απαγορεύεται των εκτελωνιστών!  Μήπως επειδή οι εκτελωνισταί, εξουθενωμένοι κυριολεκτικά από την διαδρομήν πολλών χιλιομέτρων και ορθοστασίαν ολοκλήρου της ημέρας, έχουν την αντοχήν και την δύναμιν να διανύσουν στο τέλος ένα  χιλιόμετρον ακόμη για να πάνε στο αυτοκίνητό τους, ενώ οι άλλοι δεν έχουν;

Ευχαριστών για την φιλιξενίαν
Μετά συναδελφικών χαιρετισμών
Γεώργιος Δ Χαλδαίος
Αναδημοσίευση από τον Εκτελωνιστή  2 Φεβρουαρίου 1970  





[1]  Οι διαδρομές κούρασης ήταν καθημερινές στοςυ εκτελωνιστές. Το σχέδιο του ΟΛΠ εκείνη τη χρονική περίοδο δείχνει τη διασπορά των αποθηκών. Η ανεύρεση …….. του ελεγκτή  ήταν  πάντα ένα πρόβλημα.
[2] Η μετατροπή των μετρητών σε τραπεζική επιταγή έχει μεγάλη διαδρομή στην ιστορία των τελωνειακών διαδικασιών. Ο όγκος του φορτίου, η ανάγκη για παραλαβή του βιομήχανου να δουλέψει το εργοστάσιο, η δυσκολία ανεύρεσης μετρητών όποτε ζητούνται, οι αποστάσεις μεταξύ των αποθηκών, η δυσκολία συντονισμού των φορτηγών αυτοκινήτων και μια σειρά από άλλες δυσκολίες δημιούργησαν μια ιστορία θρύλος για τις Επιταγές της Τραπέζης Ελλάδος που δίδονται στα Τελωνεία. Οι λεκτικές αντιδράσεις μεταξύ εκτελωνιστών και υπαλλήλων εμπορικών τραπεζών, μεταξύ υπαλλήλων Τραπέζης Ελλάδος και εκτελωνιστών και τέλος του ταμία των τελωνείων και των εκτελωνιστών διαμορφώνουν τον λεγόμενο θρύλο.

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου