Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Η Εξαγωγή Συναλλάγματος και οι εκτελωνιστές (Γεράσιμος Ασβεστάς) στους χώρους των Τελωνείων και των Αποθηκών, 19 Ιανουαρίου 2015




Η Εξαγωγή Συναλλάγματος και οι εκτελωνιστές (Γεράσιμος Ασβεστάς) στους χώρους των Τελωνείων και των Αποθηκών, 19 Ιανουαρίου 2015



Απόθήκη Α6 στο Παλατάκι του Α Τελωνείου Πειραιά (τότε)

Επιστολή προς την Εφημερίδα
Τα ξέπλυμα χρήματος και οι εκτελωνιστές

Κύριε Διευθυντά,
Έχω την τιμήν να σας γνωρίσω τα ακόλουθα, με την παράκλησιν όπως τα δημοσιεύσητε δια της υμετέρας εφημερίδος «ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΗΣ».

Την 11ην του μηνός Σεπτεμβρίου ημέραν Τρίτην και ώραν 6ην πρωϊνήν ανεχώρησα εκ του Γραφείου μου, οδός  Τσαμαδού αριθμ. 1, Πειραιεύς, και μετέβην εις τον περίβολον του ΟΛΠ, όπου την ημέραν αυτήν παρελάμβανα 500 τόννους δημοσιογραφικού χάρτου.

Προχωρώντας προς την θύραν της εισόδου επί της αιθούσης με σταματά αστυφύλαξ εν πολιτική περιβολή. Του εγνώρισα την ιδιότητά μου, και με ρώτησε αν φέρω χρήματα μαζί μου. του απάντησα «μάλιστα, 36.000»[1]   και μου είπε ότι με τα χρήματα αυτά δεν επιτρέπεται να διέλθω εκ της θύρας ταύτης. Του λέγω  «καλά, πηγαίνω από την άλλην θύρα», δηλαδή από την θύραν που εισέρχονται και εξέρχονται εκτελωνισταί και ιδιώται συναλλασσόμενοι με τα ταμεία του ΟΛΠ ένθα και τα ελεγκτήρια του Α΄ Τελωνείου.

Αυτός δεν μου είπε ότι δεν επιτρέπεται να εισέλθω από καμμίαν θύραν και ήσυχα από πίσω μου, μόλις δε εισήλθον με συνέλαβε και με ωδήγησε εις τον κ. Διοικητή το, καταγγέλλοντάς με ότι απεπειράθην να εξαγάγω λαθραίως τα χρήματα εις το εξωτερικόν.[2] Διεμαρτυρήθην  εις τον κ. Διοικητήν και του επέδειξα τα τελωνειακά έγγραφα τα οποία έφερον εντός του χαρτοφύλακός μου, αλλ’  αυτός ούτε τους έδωσε σημασίαν και προσοχήν δια να εξαγάγη συμπέρασμα και εις τας διαμαρτυρίας μου, μού απήντησε: «Αυτά να τα πής εις τον εισαγγελέα , διότι εκεί θα σε στείλω. Τώρα πηγαίνετε», λέγει σε μένα και εις τους φρουρούς μου. και από εδώ αρχίζει το μαρτύριον.
Ερωτήσεις γενεάς, γενεών, υπέρ ανάκρισις που πηγαίνω όταν φεύγω από την δουλειά  και από το σπίτι, ποιους συναναστρέφομαι, εάν γνωρίζω αστυνομικούς και επιφανείς  πολίτας κλπ. Κατά τις ένδεκα το μεσημέρι με πηγαίνουν συνοδεία πάντοτε εις την σήμανσιν, όπου υπέστην την αισχροτέραν των ταπεινώσεων, ην υφίστανται οι κακοποιοί και εγκληματίαι, αποτυπώματα όλων των δακτύλων, ανά ένα και ομού. Από εκεί με πηγαίνουν σε ένα δωμάτιον και μου τράβηξαν πολλαπλές φωτογραφίες.

Εν τέλει εις τας επτά το βράδυ ευρέθην ενώπιον του Τριμελούς Αυτοφώρου με την κατηγορίαν ότι τα χρήματα  που έφερον μαζί μου, τα οποία προωρίζοντο δια την πληρωμήν εργατικών δικαιωμάτων του ΟΛΠ δια την παραλαβήν ετέρας ποσότητας χάρτου, περί τους τετρακοσίους τόννους , το ταμείον του οποίου ευρίσκεται εις το σημείον όπου με συνέλαβεν ο αστυφύλαξ. Και αυτό το είπα εις τον κ. Διοικητήν, αλλά δυστυχώς δεν ηθέλησε να με ακούση. Αλλά ας είναι δοξασμένο το όνομα του μεγάλου Θεού. Εκείνα τα οποία δεν εγνώριζαν ο αστυφύλαξ και ο κ. Διοικητής του, που κατοικούν μέσα στο λιμάνι, το εγνώριζαν ο κύριος Πρόεδρος και ολόκληρον το σεβαστόν δικαστήριον, αν και ευρίσκονται τόσο μακριά από κει, και με δικαίωσαν. Τους ευχαριστώ.
Μεθ’ υπολήψεως

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΣΒΕΣΤΑΣ
Εκτελωνιστής

Υ.Γ. Παρά την εθώωσίν μου όμως απαιτείται εικοσαήμερον δια να μου αποδοθούν τα κρατηθέντα χρήματα. Μια δηλαδή ακόμα ταλαιπωρία.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα (Ο Εκτελωνιστής) 1 Οκτωβρίου 1973  




[1] Το ποσό είναι σε δραχμές. Ένας σκαραβαίος εκείνη την εποχή κόστιζε για αγορά 80.000 δραχμές.
[2]  Σαράντα χρόνια και οι νόμοι καλά κρατούν. Η αδυναμία ενημέρωσης των ελεγκτικών οργάνων είναι το πρόβλημα. «ΑΠΟΦΑΣΗ Δ33Β 5002569 ΕΞ 2014/ΦΕΚ Β 234/05.02.2014 Τροποποίηση της αριθμ. Ε2320/976/Α0034 ΑΥΟ περί ελέγχου ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθμ. 1889/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005 (L 309/9/25.11.2005). «1. Τα φυσικά πρόσωπα, που εισέρχονται η εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και φέρουν μαζί τους ή στις χειραποσκευές τους ή στις αποσκευές τους ή στα μεταφορικά τους μέσα, ρευστά διαθέσιμα από δέκα χιλιάδες ευρώ (10.000,00 ευρώ) και άνω, υποχρεούνται να υποβάλλουν γραπτή δήλωση».

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου