Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ο Γιώργος Γιωγγαράς, εκτελωνιστής προβλέπει ………. Η φυγή των εκτελωνιστών 14 Ιανουαρίου 2015



Ο Γιώργος Γιωγγαράς, εκτελωνιστής προβλέπει ……….  Η φυγή των εκτελωνιστών 14 Ιανουαρίου 2015





Αποθήκη Πέτρινη στο 3 Ντοκ

Να ξεκινήσω από μια ιστορία που με εντυπωσίαζε από πολύ μικρή ηλικία.

Ο παππούς μου αγρότης από τα μέρη της Αρκαδίας  ερχόταν τακτικά στο σπίτι μας στον Πειραιά τις Απόκριες,  για να γιορτάσει με τα παντρεμένα του παιδιά. Το κέντρο για τα τραγούδια και τους χορούς ήταν το   σπίτι του πατέρα μου.

Τα νέα του χωριού που ήταν κορυφαίο θέμα για συζήτηση περιείχαν συνήθως  τσακωμούς των κατοίκων για τα σύνορα των κτημάτων τους. Ένα μέτρο από εδώ, ή μισό μέτρο από εκεί, πάντα οι θερμόαιμοι ευρίσκοντο στα δικαστήρια.

Η απορία μου ήταν. Μα αφού κερδίζουν λεπτά στην Αμερική,,στον Καναδά, στην Αθήνα και στον Πειραιά, γιατί ασχολούνται με την τοπική μιζέρια ; Γνώρισαν την βιομηχανική επανάσταση σε όλη της την έκταση. Γιατί δεν συνεργάζονται στις επιτυχίες της δεύτερης πατρίδα  των να εξαλείψουν την τοπική φτώχεια ; Γιατί επιμένουν σε ένα μοντέλο (γεωργική οικονομία) αφού έχει ξεπερασθεί;

Κύριοι συνάδελφοι,

Αυτό το πνεύμα της δεκαετίας του 50 έχει επηρεάσει και εμάς τους εκτελωνιστές.

Οι εκτελωνιστές σκόρπισαν.

Οι εκτελωνιστές έκαναν νέες δουλειές.

Οι εκτελωνιστές  έκαναν δουλειές στο χώρο της αλυσίδας μεταφοράς.

Οι εκτελωνιστές όμως έμειναν εκτελωνιστές.

Και εμείς σαν Συνδικαλιστές τι κάναμε ;

Αντί να τους κρατήσουμε στα συλλογικά μας όργανα. Να βάλουμε  τον τζίρο τους στις εταιρίες μας,  να συμμεριστούμε τις ξενόφερτες ιδέες τους, να προστατέψουμε την ψυχή του εκτελωνιστή, τους αφήσαμε έρμαιους στη βορά  άλλων συλλόγων. Των συλλόγων όπως του Διεθνή διαμεταφορέα, Του ναυτικού πράκτορα, Του ναυτιλιακού πράκτορα. Και σε λίγο θα τους δούμε  και σε άλλους συλλόγους όπως των αυτοκινητιστών, των εσωτερικών διαμεταφορέων να ζητούν προστασία  της νέας τους δουλειάς.

Ποια νέας του δουλειάς δηλαδή;
Ο πρώτος διδάξας την διανομή(Ξενόφερτα Logistics του σημερινού διεθνή διαμεταφορέα ) είναι ο εκτελωνιστής του Πειραιά. Ο πρώτος διδάξας την προμήθεια της εσωτερικής μεταφοράς είναι ο εκτελωνιστής. Ο πρώτος διδάξας το σπάσιμο του στίχου του δηλωτικού είναι ο εκτελωνιστής (βλέπε σημερινή δουλειά του Courier). Ο πρώτος διδάξας τον θαλάσσιο ναύλο και την αλλαγή της Διατακτικής είναι ο  εκτελωνιστής (βλέπε σήμερα NVOCC).

Αλήθεια τι να πρωτοθυμηθώ.
Όμως ένα τελευταίο θα σας αναφέρω. Σε κάποιο κείμενο ενός διεθνή διαμεταφορέα, στον ίστρο των γραφόμενών του ανέφερε  ότι γνωρίζουν πολύ καλά οι διεθνείς διαμεταφορείς τις τραπεζικές διατυπώνεις, τα ΙMCO  TERMS και τις ενέγγυες  πιστώσεις σε σχέση με του εκτελωνιστές.

Σας αφήνω να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Το παραδοσιακό εκτελωνιστικό αντικείμενο όπως όλοι γνωρίζεται, συρρικνώνεται συνέχεια. Πρώτα η ενιαία εσωτερική αγορά,  μετά η ελεύθερη ζώνη του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και στο κοντινό μέλλον  η ηλεκτρονική διασάφηση  σε  εφαρμογή  ευρύτερων σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αλήθεια τα παραπάνω δεν σας θυμίζουν λίγο από την μιζέρια  των παιδικών μου αναμνήσεων ;

Κύριοι Συνάδελφοι,
Συγκεντρώστε τους συναδέλφους εκτελωνιστές που έκαναν ή σκοπεύουν να κάνουν δουλειές στο χώρο της αλυσίδας της μεταφοράς. Βοηθείστε τους στο έργο τους. Μην τους αποπαίρνεται. Αυτοί θα προσφέρουν θέσεις εργασίας, θα αναπτύξουν νέες δουλειές, θα βοηθήσουν και άλλους εκτελωνιστές να προσαρμοσθούν.

Μια τελευταία λέξη και τελειώνω

Η ψυχή του εκτελωνιστή δεν περιορίζεται σε χώρους, είναι έμπορος παροχής υπηρεσιών και πολεμά.

Ευχαριστώ


(Χρονογράφημα της δεκαετίας του 90)

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου