Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Εφαρμογή δασμολογίων εισαγωγής και εξαγωγής στο Λιμάνι. (Διεθνικός Πειραιά) 8 Δεκεμβρίου 2018


Εφαρμογή δασμολογίων εισαγωγής και εξαγωγής στο Λιμάνι. (Διεθνικός Πειραιά) 8 Δεκεμβρίου 2018

1842   Διασάφησιν μονογραφημένη και αριθμημένην
«Το σύμβολο του Εκτελωνισμού»
Άρθρο 27. Ο παραλήπτης εμπορεύματος , το οποίον αποβιβάζεται από πλοίον, οφείλει πριν γίνη η αποβίβασις να δώση εις το τελωνείον ακριβή και λεπτομερή διασάφησιν γεγραμμένη εις φύλλον , μονογραφημένον και αριθμημένον από υπάλληλον επί της των Οικονομικών Γραμματείας διωρισμένον επί τούτω παρ’  αυτής , διαλαμβάνουσαν το είδος την ποιότητα και την ποσότητα (μέτρον ή βάρος) αυτού. Διασάφησις μη γεγραμμένη επί τω ωρισμένω φύλλω ή με αορίστους λέξεις μη καταδεικνύουσα το πράγμα κατά τον ειρημένον τρόπον, δεν είναι δεκτήν  και θεωρείται ως  μη  γενομένη.
 Ο δε προϊστάμενος της τελωνειακής αρχής, όστις εδέχθη αυτήν, το μεν πρώτο τιμωρείται με πρόστιμον 100 μέχρι 600 δραχμών, εν δε υποτροπής υπόκειται εις έτι βαρυτέραν ποινήν και εις οριστικήν παύσιν., (περί οργανισμού των  Τελωνείων του Κράτους Νόμος της 25 Μαίου 1842 α)




1850 Α Τελωνείο Πειραιά

Σημείωση: Η ίδια διαδικασία
Α)  δια θαλάσσης εξαγωγή εμπορευμάτων.
Β) δια ξηράς εισαγωγή και εξαγωγή
Γ) δια αποταμίευση
Δ) δια διαμετακομιση

1843 διπλή ΄διασάφηση
«Το σύμβολο του εκτελωνισμού»
Άρθρο 25 Ο παραλήπτης εμπορευμάτων, τα οποία αποβιβάζονται από πλοίον, οφείλει, πριν παραλάβη αυτά, να δώση εις το τελωνείον διπλήν ακρι βή και λεπτομερή διασάφησιν  διαλαμβάνουσα το είδος , την ποσότητα κσι την εν γένει ποιότητα αυτών. Το εν των αντιτύπων της διασαφήσεως στέλλεται αμέσως προς την υγειονομικήν αρχήν. ……….. (Νόμος της 19 Μαρτίου 1843 ερί οργανισμού των τελωνείων του Κράτους)
Σημείωση:
Α) και στην εξαγωγή διπλή διασάφηση
Β) στην εξαγωγή  και εισαγωγή δια ξηράς
Γ) στην αποταμίευση
Δ) στην διαμετακόμιση
Διαμορφώνεται το σκεπτικό να σχεδιαστεί το στέλεχος της κλασικής διασάφησης

1852 Δημόσια  κτίρια  Το τελωνείο, όπου στεγάζεται το ναυτοδικείο, το λιμεναρχείο,, το ταχυδρομείο, το υγειονομείο. 
1852 Αποβάθρες  Οι αποβάθρες είναι δύο. Η Βασιλική, κοντά στην πλατεία Όθωνος (Πλατεία Καραϊσκάκη) και η Μεγάλη Αποβάθρα προς την Τρούμπα.


1856
Πρὸς τὴν Γερουσίαν. Κύριοι! [στὸ τέλος:]
Ἐν Ἀθήναις --- Ὁ ἐπὶ τῶν Οἰκονομ. ὑπουργὸς Α. Κουμουνδοῦρος. [ἀκολουθεῖ:]
Νομοσχέδιον. Περὶ συστάσεως σώματος Τελωνοφυλάκων. ---
Ψηφισάμενοι ὁμοφώνως --- Πρὸς τὴν Βουλήν --- :Δρούλια *394 (Δ280)
Μφ.4.9.1856 Δίστηλο ΜΧ

1857 Δασμολόγιο με ……  μη κατονομαζόμενα
Ο νομοθέτης με δικές του λέξεις εκφράζει  το τότε περιβάλλον και τις συνθήκες ανταγωνισμού (διαγωνισμού κατά την τότε έκφραση) μεταξύ των εμπόρων του εξωτερικού εμπορίου ως εξής: “.....
Η ανάγκη της συντάξεως νέου τελωνιακού δασμολογίου, περιέχοντος όλα, ει δυνατόν τα είδη των εμπορευμάτων είχε καταστή προ πολλού λία επαισθητή και εις το εμπόριον και εις την Κυβέρνησιν, η δε ανάγκη αύτη εθεραπεύθη δια του καταρτισθέντος και από    του 1857 τεθέντος εις ενέργεια νέου δασμολογίου.
Εις το Δασμολόγιον τούτο ελήφθη πρόνοια να σημειωθώσιν όλα εν γένει τα γνωστά εμπορεύματα και να υπαχθώσι εις ορισμένον τελώνιον, εκτός ολίγον τινών τα οποία εθεωρήθη καταλληλότερον να αφεθώσιν εις την εκτίμησιν ...................
Επειδή δε με μ’ όλην την καταβληθείσαν προσπάθειαν του να περιληφθώσιν και κατονομασθώσιν εν τω δασμολογίω όλα τα γνωστά εμπορεύματα, ήτο ενδεχόμενον να παρελήφθησαν τινά, το άρθρο 2 του περί δασμολογίου νόμου εκανόνισεν, ότι τα μη κατονομαζόμενα εις τον πίνακα της εισαγωγής εμπορεύματα ….........θέλουν τελωνίζεσθαι κατ’ εκτίμησιν
(Εγκύκλιος 49101/1860).

Στήλες του Δασμολογίου του 1857
1. Ονομασία και περιγραφή του εμπορεύματος (αναπτύσσεται σε Α, Β, Γ, κλπ όπου  χρειάζεται)
2. Μονάς εφ’ ηφ επιτίθυται το τέλος
3. Εισαγωγικό τέλος Δ και Λ (Δραχμή, Λεπτά)
4. Εξαγωγικό τέλος, ίδια διαρύθμιση
. Παρατηρήσεις
Σελίδες 40 του τότε ΦΕΚ



1857 Τελωνειακό δασμολόγιο



1858 , Χωρισμός εις δύο της διασάφησης «Το σύμβολο του Εκτελωνισμού)
Περί  διασαφήσεων 
………………..  Η Τελωνειακή Αρχή , αφού εγγράψη την διασάφησιν εις το επί τούτω κρατούμενον βιβλίον, θέτει επί των δύο μερών αυτής τον αύξοντα αριθμόν  και το εθεωρήθη και την προσυπογράφει μετά του ελεγκτού ακολούθως την χωρίζει εις δύο και το μεν προς αριστεράν διευθύνει αμέσως εις την λιμενικήν ή την υγειονομικήν αρχή, το δε προς τη δεξιάν κρατεί εις το Τελωνείον και προχωρεί  εις την εξέτασιν και τον τελωνισμόν των εμπορευμάτων. ΄  (Περί διασαφήσεων εγκύκλιος 52221. Εν Αθήναις τη 1 Οκτωβρου 1858)

1859
Ἐφημερὶς τῆς Κυβερνήσεως --- Νόμος ΥϞΖ΄ [=497]. Περὶ συστάσεως Τελωνείου ἐν Ἀθήναις. [στὸ τέλος:] –
- Ἐν Ἀθήναις --- Γ. Α. Ράλλης
- Ἐκ τοῦ Βασιλικοῦ Τυπογραφείου. :Δρούλια *583 (Δ437) Μφ. Δίστηλο ΜΧ 24.1.1859
…………………………..


1859
Πρὸς τὴν Γερουσίαν Κύριοι! [στὸ τέλος:] --- Α. Κουμουνδοῦρος.
[ἀκολουθεῖ:]
Ὄθων --- Ψηφισάμενοι ὁμοφώνως --- Πρὸς τὴν Βουλήν --- :
Δρούλια *588 (Δ442)
 Μφ. Δίστηλο ΜΧ 31.1.1859- Περὶ τελωνειακοῦ δασμολογίου.

(ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ   ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΝΟΦΥΛΛΑ  (1800‐1863) ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ  ΑΘΗΝΑ  ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΗΛΙΟΥ» ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ   Μάιος  2015 1 ΣΕΙΡΑ:  ΤΑ  ΤΕΤΡΑΔΙΑ  ΕΡΓΑΣΙΑΣ     ΤΟΥ  ΒΙΒΛΙΟΛΟΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ «ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΗΛΙΟΥ» ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΠΕΝΑΚΗ  Μάιος  2015)




1860-1870 Περίοδος βιομηχανικής  ανάπτυξης του  Πειραιά,  του «ελληνικού Μάντσεστερ».

1867 Δασμολόγιο με κατάργηση των εξαγωγικών δασμών
Το έτος 1867 στο δασμολόγιο του 1830 έγιναν ορισμένες σοβαρές μεταρρυθμίσεις που αφορούσαν κυρίως τη κατάργηση των εξαγωγικών τελών
……………………..
1867
Η. μεικτή δασμολογική πολιτική, που καθιερώθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1867, ήταν πάρα πολύ φιλελεύθερη για τις πρώτες ύλες της βιομηχανίας και προστατευτική για τα εγχώρια βιομηχανικά προϊόντα, μέσω κυρίως της επιβολής φορολογίας στα αντίστοιχα εισαγόμενα Τα ευεργετικά αυτά μέτρα είχαν άμεσο θετικό αντίκτυπο στην οικονομία, αφού στη δωδεκαετία 1867-78, ιδρύθηκαν τα περισσότερα βιομηχανικά εργοστάσια.





1867

Α Τελωνείο


Η αδυναμία μιας σταθερής κυβέρνησης (1841-1867) διαμόρφωσε συνθήκες συνεχούς αλλαγής του καθεστώτος εισαγωγής και εξαγωγής με αλλαγές των Δασμολογίων.
Προφανώς έλλειψη δημοσιονομικών εσόδων.
Μια άλλη άποψη η αύξηση του διεθνούς εμπορίου μέσω του λιμένα.

Πρωθυπουργοί από 1841-1867
Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος
Αντώνιος Κριεζής
Ανδρέας Μεταξάς
Κωνσταντίνος Κανάρης
Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος
Ιωάννης Κωλέττης
Κίτσος Τζαβέλας
Γεώργιος Κουντουριώτης
Κωνσταντίνος Κανάρης
Αντώνιος Κριεζής
Κωνσταντίνος Κανάρης
Αλέξανδρος Μαυροκορδάτος
Δημήτριος Βούλγαρης
Αθανάσιος Μιαούλης
Ιωάννης (Γενναίος) Κολοκοτρώνης
Δημήτριος Βούλγαρης
Αριστείδης Μωραϊτίνης

Ζηνόβιος Βάλβης
Διομήδης Κυριακός
Μπενιζέλος Ρούφος
Δημήτριος Βούλγαρης
Κωνσταντίνος Κανάρης
Ζηνόβιος Βάλβης
Κωνσταντίνος Κανάρης
Μπενιζέλος Ρούφος
Αλέξανδρος Κουμουνδούρος
Επαμεινώνδας Δεληγεώργης
Δημήτριος Βούλγαρης
Αλέξανδρος Κουμουνδούρος
Επαμεινώνδας Δεληγεώργης
Μπενιζέλος Ρούφος
Δημήτριος Βούλγαρης
Αλέξανδρος Κουμουνδούρος
Αριστείδης Μωραϊτίνης

  

E-mail = ggioggaras@Gmail.com

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου