Η διαδρομή του Σταθμού
Εμπορευματοκιβωτίων ΣΕΜΠΟ και αυτοκινήτων στο Λιμάνι (Θεματικός
Πειραιάς) 3 Δεκεμβρίου 2018
ΜΕΡΟΣ
ΠΡΩΤΟ
ΣΕΜΠΟ
Ακτής Βασιλειάδη, 3Ντοκ, Λούκου
1969 Ίδρυση του ΣΕΜΠΟ
Ίδρυση
διαμόρφωση χώρου για εκφόρτωση κόνεξ που εξελίχθηκε σε Σταθμό
Εμπορευματοκιβωτίων στην Ακτή Βασιλειάδη (3α Ντοκ) Κατάργηση το
1995.
1975 : Τίθεται σε λειτουργία η πρώτη γερανογέφυρα
εμπορευματοκιβωτίων στην ακτή Βασιλειάδη
(3Ντοκ), Λούκου.
1986. Παραδίδεται σε
πλήρη εκμετάλλευση ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Ακτής Βασιλειάδη ο οποίος έχει
οργανωθεί πλέον σε σύγχρονες βάσεις. Ενισχύεται ο μηχανικός εξοπλισμός του με
11 νέα οχήματα στοιβασίας και μεταφοράς containers, 28 περονοφόρα οχήματα
ΜΕΡΟΣ
ΔΕΥΤΕΡΟ
ΣΕΜΠΟ
Μερζάριο Ικόνιο
1973 Σταθμός – ΣΕΜΠΟ εμπορευματοκιβωτίων
Μερζάριο
Προβλήτα
στο Νέο Ικόνιο άλλος Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων. Εγκατάσταση της Μερζάριο και
ακολούθησαν και άλλες ναυτιλιακές γραμμές
Η
εκφόρτωση κοντέινερ από τα Ro-RO πλοία γινόταν με το σύστημα της οριζόντιας
κίνησης.
ΜΕΡΟΣ
ΤΡΙΤΟ
ΣΕΜΠΟ
Νέου Ικόνιου
1973. Αρχίζει η
κατασκευή της προβλήτας Ι στο Νέο Ικόνιο. Θα εξοπλιστεί με γερανογέφυρες που
εφαρμόζουν για τα εμπορευματοκιβώτια το σύστημα της κάθετης εκφόρτωσης από τα
πλοία.
1978 Έναρξη κατασκευής της 1ης
προβλήτας
Έναρξη
έργων κατασκευής νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων στο Ν Ικόνιο. ( Η σημερινή
προβλήτα Ι (1999) δίπλα από την μεγάλη Ελευθέριος Βενιζέλος
1986 Προβλήτα ΙΙ
Προβλήτα
ΙΙ προβλήτας στο Νέο Ικόνιο για την φορτοεκφόρτωση κόνεξ
1988. Το Δ.Σ. του
Ο.Λ.Π. αποφασίζει να δοθεί το όνομα του Ελευθερίου Βενιζέλου στο Σταθμό
Εμπορευματοκιβωτίων Ν. Ικονίου, προς τιμήν του μεγάλου Έλληνα πολιτικού και
ιδρυτή του Οργανισμού.
1995
Λειτουργία
εξ ολοκλήρου της προβλήτας ΙΙ του Σταθμού Ελευθέριος Βενιζέλος στο Νέο Ικόνιο.
2009 Ολοκλήρωση του ΣΕΜΠΟ
Ελ. Βενιζέλος
Ειδικότερα,
για την υλοποίηση του έργου «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Ελ. Βενιζέλος στο Ν.
Ικόνιο - Προβλήτα Ι» που ολοκληρώθηκε το 2009. Το ποσό της σύμβασης ανάθεσης
μετά την έκπτωση ανερχόταν σε 24.592.590 ευρώ, ενώ το έργο τελικά κόστισε 49.
159. 357 ευρώ
2010
Το ΣΕΜΠΟ ΙΙ πουλήθηκε στον ΣΕΠ
Μετά
το νέο περιβάλλον που δημιουργήθηκε με την επιτυχημένη ολοκλήρωση της
διαδικασίας παραχώρησης του προβλήτα ΙΙ του ΣΕΜΠΟ προς την Cosco Pacific Ltd,
αναπτύσσονται δύο σταθμοί εμπορευματοκιβωτίων και δημιουργείται ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Εκτιμάται
ότι θα επιδράσει θετικά στις δραστηριότητες των Ναυτιλιακών Εταιρειών τα πλοία
των οποίων προσεγγίζουν στον Πειραιά. (Σχόλιο: Προ της παραχώρησης και του
υπόλοιπου πακέτο των μετοχών του ΟΛΠ. Διαχειρίζεται πλέον ο ΣΕΠ (Cosco) και τις τρεις προβλήτες).
2011 Το ΣΕΜΠΟ Ι του ΟΛΠ
Με την εγκατάσταση από τον ΟΛΠ.ΑΕ του προβλήτα
Ι με σύγχρονο εξοπλισμό, το λιμάνι διαθέτει πλέον δύο container terminals, και
ο Πειραιάς έχει όλα τα εχέγγυα να καταστεί σημαντικό hub-port στην Μεσόγε
ΤΕΡΜΙΝΑΛ ΑΤΟΚΙΝΗΤΩΝ
2002_2013
Η
λειτουργία του σταθμού αυτοκινήτων στον Πειραιά ξεκίνησε αρχικά το 1995, στη
Δραπετσώνα ως Γ1 Διαχείριση παράλληλα με την εισαγωγή λοιπών συμβατικών φορτίων
στην αποθήκη της εκεί περιοχής. Με την κατεδάφιση της αποθήκης (2002) όλος ο
χώρος 69.000 τ.μ. παραχωρήθηκε για τη διακίνηση – αποθήκευση αυτοκινήτων και
μόνο, παρέχοντας δυναμικότητα αποθήκευσης 4.500 αυτοκινήτων. Παράλληλα από το
1999 στο Ν. Ικόνιο από τη Διαχείριση Γ2 εξυπηρετούνται τα πρώτα Car Carriers
και αποθηκεύονται τα πρώτα αυτοκίνητα σε 2.300 θέσεις υποδοχής, σε 17.150
τ.μ.
Το 2005 προσαρτάται το νέο Car Terminal επιφάνειας 74.000 τ.μ. το οποίο προήλθε από την επιχωμάτωση της λιμενικής περιοχής της Καρβουνόσκαλας. Το 2009 κατεδαφίζεται το συγκρότημα Γ8 – 9 – 10 και ο χώρος παραχωρείται στο Car Terminal.
Το 2005 προσαρτάται το νέο Car Terminal επιφάνειας 74.000 τ.μ. το οποίο προήλθε από την επιχωμάτωση της λιμενικής περιοχής της Καρβουνόσκαλας. Το 2009 κατεδαφίζεται το συγκρότημα Γ8 – 9 – 10 και ο χώρος παραχωρείται στο Car Terminal.
Το 2011 ο αποθηκευτικός χώρος της Γ1
Διαχείρισης διαμορφώθηκε στα 45.980 τ.μ., χωρητικότητας 2.300 θέσεων
αυτοκινήτων, μετά την παραχώρηση 21.860 τ.μ. για τη διακίνηση των Ro-Ro
εσωτερικού.
Τον
Ιούλιο του 2013 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του επιλιμένιου εμπορευματικού σταθμού
μεταφοράς αυτοκινήτων του ΟΣΕ και η σύνδεση του τρένου με το car terminal (Γ2
Διαχείριση) είναι γεγονός
2010-2014
Το Τέρμιναλ αυτοκινήτων στο Ικόνιο
Το
νέο terminal στο Ικόνιο μετατρέπεται σε ένα διεθνές λιμάνι transit φορτίου
οχημάτων, στο οποίο ήδη διακινείται το 78% των διεθνών οχημάτων, έναντι 12% του
2001 και 43% του 2006.
Το
transit φορτίο Α΄ εξαμήνου 2011 αναμένεται να οριστικοποιηθεί αυξητικά στο
+18,37%, παρά την κρίση και τα γεγονότα στην Ιαπωνία. Αντιθέτως, για το ίδιο
διάστημα το εγχώριο φορτίο αναμένεται να έχει πτώση (52,98%).
Ο
Ο.Λ.Π. Α.Ε. μαζί και με το παλαιό car-terminal στην περιοχή Διαχείρισης Γ1
(Δραπετσώνα), αποκτά μια συνολική δυναμικότητα 192.140 τ.μ. και εξυπηρέτησης
10.000 αυτοκινήτων.
ΤΕΛΟΣ
Το Blog
Λογοτεχνία – Πολιτιστικά Εκτελωνιστών δέχεται
να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό
πολιτισμό
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου