Τετάρτη 17 Ιουνίου 2015

Ο Βασίλης Τσακίρογλου, εκτελωνιστής, ένας ποιητής με πανανθρώπινη σκέψη, 17 Ιουνίου 2015


Ο Βασίλης Τσακίρογλου, εκτελωνιστής, ένας ποιητής με πανανθρώπινη σκέψη,  17 Ιουνίου 2015


ΥΠΑΡΧΕΙ

Πέστε μου αν υπάρχει ……
Επανάσταση που να μη πνίγηκε στο αίμα.

Πόλεμος χωρίς αθώα θύματα και μοιρολόγια
Λευτεριά που να αποκτήθηκε ποτέ με λόγια.

Πλούτος που να αποκτήθηκε μόνο με τιμιότητα
Φτώχεια που να μην έχει την αδικία για μητρότητα.

Εργοδότης που να μην εκμεταλλεύεται τον εργάτη
Εργάτης που να έχει την φαμίλια του χορτάτη.

Δοσίλογος που να μην είναι πατριώτης
Ήρωας που να μη κατηγορήθηκε προδότης.

Άνθρωπος που δεν γνώρισε ποτέ την αδικία
και Θεός που να μας σώσει από την ανθρώπινη κακία.
Βασίλης Τσακίρογλου

Αναδημοσίευση από το Εκτελωνιστικό Βήμα Μάιος 1999

Από το βιβλίο του με τίτλο «Ακολουθίες»



ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΥΤΑ
Αρνούμαι την ιδιότητα του βαλκάνιου πολίτη
αφού δεν έμαθα να ζω ειρηνικά με τον γείτονά μου και αυτός με μένα.

Αρνούμαι την ευρωπαϊκή μου ταυτότητα
αφού συναίνεσα στα πέραν του Ατλαντικού ανθρωπόμορφα
να φυτεύουν πυραύλους στο μαλακό μου υπογάστριο.

Αρνούμαι την ανθρώπινή μου υπόσταση
αφού κάποιοι όμοιοί μου στο όνομα της ειρήνης
στέλνουν στο θάνατο ή τη προσφυγιά χιλιάδες συνανθρώπους μου.

Και έχω δικαίωμα να αρνούμαι να μου μάθετε
στις αρχές του εικοστού πρώτου αιώνα
πως η δημοκρατία στους λαούς επιβάλεται με πυρηνικές κεφαλές.

Αφού είναι βέβαιο ότι τον επόμενο αιώνα
η Ιστορία θα φτύσει στους τάφους σας.

ΠΕΡΙΠΟΛΟΣ
Μα τί περιμένουμε ξημερώματα στο βουνό?
Το φιλί της προδοσίας δόθηκε.
Ας παραστούμε τουλάχιστον στη σταύρωση.
Ίσως με την ιαχή μας "ένας στο χώμα, χιλιάδες στον αγώνα"
ξεχάσουμε για λίγο πως ο Ιούδας ήταν κάποιος από μας.

ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ
Τρομαγμένο χελιδόνι μου μην κλαις τη γκρεμισμένη σου φωλιά.
Αυτούς που τη γκρέμισαν να λυπάσαι.
Οι τρελοί, θα μείνουν του χρόνου χωρίς άνοιξη.

ΥΠΕΡΒΟΛΗ
Πώς να μην αγαπώ ακόμη κι εκείνη που λήστεψε τη ψυχή μου.
Δεν έκανε δα τίποτα κακό.
Απλώς μου πήρε κι έφυγε όσα εγώ θα της χάριζα.

ΛΑΘΟΣ
Και να που ήρθαν μέρες χωρίς αύριο.
Μη ρωτάς ποιός τις έφερε.
Ο Ισκαριώτης δεν ήταν αδελφός μου.
Γιατί του άνοιξες τη πόρτα χωρίς το δισάκι του να δεις?


Ο Βασίλης Τσακίρογλου γεννήθηκε στο Κερατσίνι, από γονείς πρόσφυγες από τη Σμύρνη και το Αϊδίνιο.
Είναι πτυχιούχος εκτελωνιστής κι ομιλεί αγγλικά και γαλλικά. Εργάστηκε ως σύμβουλος επί τελωνειακών θεμάτων στην ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ ΑΕ στα Άσπρα Σπίτια Βοιωτίας, που έζησε πάνω από σαράντα χρόνια.
Υπήρξε αθλητής στίβου, κριτής και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Κριτών Κλασικού Αθλητισμού Βοιωτίας Εύ¬βοιας.
Ασχολείται με το θέατρο και τη λογοτεχνία. Σε συνεργασία με το μαέστρο Todor Kabakchiev, που διευθύνει μουσικά σχήματα σε Αθήνα, Λιβαδειά, Ναύπακτο, παρουσίασε από σκηνής μεγά¬λους καλλιτέχνες, όπως τους Σταύρο Κουγιουμτζή, Μάριο Τόκα, Μίμη Πλέσσα, Νότη Μαυρουδή, Ηλία Ανδριόπουλο, Μα¬ρία Φαραντούρη, Δημήτρη Μπάση κ.ά.
Είναι από τα ιδρυτικά μέλη της ομάδας των «Φίλων του λόγου» και του περιοδικού «Εμβόλιμον».
Στην Ελλάδα κυκλοφορούν τρεις ποιητικές συλλογές του. Ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί σε γνωστά λογοτεχνικά περιοδικά κι έχουν μελοποιηθεί από τον T. Kabakchiev.

Το πρώτο ποιητικό του βιβλίο έχει τίτλο ΑΚΟΛΟΥΘΙΕΣ και εκδόθηκε το 1996, ενώ το δεύτερο τιτλοφορείται ΝΟΣΤΙΜΟΝ ΗΜΑΡ και βγήκε στην κυκλοφορία το 2οο5. Οχτώ χρόνια μετά μας χαρίζει τα ΧΕΙΜΩΝΙΑΤΙΚΑ ΦΕΓΓΑΡΙΑ στα 2013 από τις Εκδόσεις ΙΩΛΚΟΣ.

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
166 αναρτήσεις σε 2.100 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 31 Μαρτίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου