Δευτέρα 25 Νοεμβρίου 2019

Μάνατζμεντ Εκτελωνιστικών Επιφυλλίδες από το 1998 μέχρι 2001 Μέρος Α σελ. 1-30 25 Νοεμβρίου 2019



Μάνατζμεντ Εκτελωνιστών Επιφυλλίδες από το 1998 μέχρι 2001 Μέρος Α σελ. 1-30   25 Νοεμβρίου 2019





ΣΕΙΡΑ ΔΟΚΙΜΙΑ

Γιώργος Γιωγγαράς













ΜΑΝΑΤΖΕΜΕΝΤ
ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΩΝ

Επιφυλλίδες από το 1998 μέχρι 2001

























Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019






Απαγορεύεται η ολική ή μερική αναπαραγωγή του παρόντος με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του συγγραφέα και του εκδότη.

This book or any part thereof must not be reproduced in any form without the written permission of the author and the editor

Copyright © 2002


ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΓΙΩΓΓΑΡΑΣ
Αλκιβιάδου 113, Τ.Κ. 185 32, Πειραιάς,
Τηλ:  210 4172601, Fax: 210 4220644
http://www.transmart.gr



ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το βιβλίο αυτό περιέχει κείμενα που είδαν το φως της δημοσιότητας στο έντυπο «Εκτελωνιστικό Βήμα» όργανο του Συλλόγου Εκτελωνιστών Πειραιώς Αθηνών.

Είναι προβληματισμοί στο χώρο της Συμβουλευτικής Ιδιότητας του Εκτελωνιστή σχετικά με προβλήματα (case studies) που παρουσιάστηκαν στη δική μας επαγγελματική ζωή αλλά και σε άλλους συναδέλφους εκτελωνιστές, που τα αντιμετώπισαν στους χώρους δουλειάς.

Πρέπει να πούμε ακόμη ότι έχουμε γίνει σημείο αναφοράς για όλες τις δύσκολες περιπτώσεις που παρουσιάζονται στα Τελωνεία. Με αυτή τη διαδικασία της αναφοράς, ο αναγνώστης έχει τη ευρύτερη γεύση των δύσκολου χώρου των τελωνειακών διαδικασιών.

Οι εκτελωνιστές, αναγνώστες όλο και θα βρουν όχι μόνο άγνωστα για αυτούς θέματα, αλλά και λύσεις που αυτοί έδωσαν σε περιπτώσεις που τους έχουν παρουσιασθεί.

Το βιβλίο αποκτά και μια ιδιαίτερη αξία λόγω της χρονικής περιόδου που έχει γραφεί. Μια περίοδο που το επάγγελμα του εκτελωνιστή ευρίσκεται σε μεταβατικό στάδιο. Μέχρι το 1992 στη μικρή κλειστή αγορά της Ελλάδας, το εκτελωνιστικό γραφείο ήταν από μόνο του μια εμπορική δραστηριότητα στο χώρο της παροχής υπηρεσιών και μάλιστα της πρακτορείας. Μετά το 1992 το εκτελωνιστικό γραφείο αντικαταστάθηκε από τους μεμονωμένους εκτελωνιστές, σε μια προσπάθεια των τελευταίων να επιβιώσουν, μετά το άνοιγμα των συνόρων μεταξύ των κρατών μελών της Κοινότητας.

Σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές ο εκτελωνιστής δύο ιδιότητες έχει να προβάλλει και αναπτύξει:
Την Συμβουλευτική του ιδιότητα και
Την Παράστασή του στον τελωνισμό του εμπορεύματος,
μέσω ενός τιμολογίου παροχής υπηρεσιών που στην ουσία είναι προστιθέμενη αξία στα εκ του εξωτερικού εισαγόμενα/ εξαγόμενα εμπορεύματα.

Πειραιάς 22 Απριλίου 2002

Γιώργος Γιωγγαράς
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Το Μάνατζμεντ δασμολογίου μέσω Ιντερνέτ............................................................................................. 5
Μάνατζμεντ εκτελωνιστού με αφορμή διορισμούς στο ΔΣ  Νοσοκομείων.......................................... 7
Μάνατζμεντ Εξαγωγής   μέσω Ιντερνέτ...................................................................................................... 9
Μάνατζμεντ εύρεσης πλοίου μέσω Ιντερνέτ............................................................................................. 12
Το Μάνατζμεντ μεταφοράς λιμένα............................................................................................................ 14
Το Μάνατζμεντ σε ποσοστώσεις εισαγωγής............................................................................................ 16
Μάνατζμεντ Συσκευασίας στη Μεταφορά............................................................................................... 18
Μάνατζμεντ επιλογής μεταφοράς μεταξύ θάλασσας και αέρα.............................................................. 21
Το Μάνατζμεντ αποθήκευσης σε  επικίνδυνα φορτία............................................................................ 23
Μάνατζμεντ για δασμολογική κλάση....................................................................................................... 26
Το Μάνατζμεντ της μεταφόρτωσης........................................................................................................... 28
Μάνατζμεντ προσφοράς ναύλων οδικής μεταφοράς.............................................................................. 31
Μάνατζμεντ Δασμολογικής Κλάσης (2)(Επιστολή στον Κο Δρύ)........................................................ 33
Το Μάνατζμεντ της Διατακτικής............................................................................................................... 35
Το Μάνατζμεντ των εκτελωνιστικών επιχειρήσεων............................................................................... 38
Μάνατζμεντ εξαγωγής  με συνδυασμένη μεταφορά................................................................................ 42
Εκτελωνιστικές εργασίες στον αστερισμό του Ιντερνέτ......................................................................... 44
Μάνατζμεντ οριζόντιας υπεργολαβίας..................................................................................................... 49
Μάνατζμεντ του ΟΛΠ στα μηχανήματα φορτοεκφόρτωσης Κόνεξ..................................................... 52
Μάνατζμεντ επιλογής τοποθεσίας............................................................................................................. 54
Μάνατζμεντ κατάθεσης δηλωτικού........................................................................................................... 55
Οι «περιβαλλοντικοί» έλεγχοι της Υπηρεσίας Αξίων............................................................................ 57
Πιστοποιημένος Μεταφορέας Τελωνείων................................................................................................ 59
Πατάω ένα κουμπί και …….βγαίνει μια χονδρή.................................................................................... 61
Νέο προϊόν για τους εκτελωνιστές; Η λογιστική…………….. των εκτελωνισμών........................... 63
Δικαιούται Αυτή την Αμοιβή;.................................................................................................................... 65
Τριγωνική Συναλλαγή με προορισμό το εσωτερικό.............................................................................. 67
Καλύτερη Δασμολογική Κατάταξη........................................................................................................... 69
Έλλειμμα αποθηκών στο Αεροδρόμιο Ελ Βενιζέλος.............................................................................. 71
Δεξιότητα Δασμολογικής Κατάταξης....................................................................................................... 73
Ποινές σύνταξης δηλωτικού....................................................................................................................... 75
Μάνατζμεντ τριγωνικής συναλλαγής........................................................................................................ 77
Μάνατζμεντ συνδικαλισμού....................................................................................................................... 79
Μάνατζμεντ του γύρω χώρου..................................................................................................................... 81
Το έντυπο ΕΔΕ 3 στην εξαγωγή................................................................................................................. 82
Ποινές άρθρου 33 ... Τέλος......................................................................................................................... 85
Ο θορυβώδης τελωνειακός κώδικας αποσύρθηκε................................................................................... 87
Δασμολογικές βάσεις δεδομένων  στο Ιντερνετ....................................................................................... 91






Το Μάνατζμεντ δασμολογίου μέσω Ιντερνέτ


Πελάτης:  Τον κ.  Γιώργο θα ήθελα;

Εκτελωνιστής ΜΥΔ: Παρακαλώ πως μπορώ να εξυπηρετήσω;

Πελ:  Θέλω να εξάγω ένα φορτίο με τηλεοράσεις στη Πολωνία. Πρέπει να συγκεντρώσω όμως όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την εισαγωγή εκεί. Δασμολογική κλάση, περιορισμοί, απαγορεύσεις, ιδιομορφίες στην μεταφορά και διευκολύνσεις στην παραλαβή. Σκοπεύω να φορτώσω με καράβι  σε Κόνεξ.

Εκτελ: Μάλιστα μισό λεπτό να ανοίξω τον ηλεκτρονικό υπολογιστή.(PC ξενικά).
(Ο εκτελωνιστής μονολογεί με ανοικτό το τηλέφωνο.
n www σελίδα Ευρωπαϊκή Ένωση
n Τώρα μπαίνω στο Ιντερνέτ
n Α, ναι έδειξε την σελίδα διαφήμισης της ΕΕ.
n Μάλιστα, μάλιστα  να “σερφάρω” στο Τελωνειακό Δασμολόγιο
n Χρειάζομαι τη δασμολογική κλάση παρακαλώ (ψάχνει στο προσωπικό του αρχείο και την  εντοπίζει με κάθε ακρίβεια).

Εκτελ:  (Απευθύνεται  στον πελάτη) Κύριε Πέτρο, είναι το προϊόν που ζητήσαμε  από την τελωνειακή αρχή να μας καθορίσει τη δασμολογική κατάταξη, έτσι; Κατάλαβες τώρα, αυτό που λέμε Γνωμάτευση Δεσμευτικής Δασμολογικής Πληροφορίας;

Πελ: Ναι, μιλάς για την  αίτηση που υποβάλλαμε στο ΥπΟικ για να μην έχει προβλήματα ο παραλήπτης στη δασμοφορολογική επιβάρυνσή του κατά την εισαγωγή.

Εκτελ: Ναι, ωραία.

Εκτελ: (συνεχίζει τον μονόλογο): Ευρήκα τη δασμολογική κλάση που αναζητάμε, καταγράφω τα στοιχεία. Α μάλιστα μας παραπέμπει και για περιορισμούς και απαγορεύσεις κατά την εισαγωγή. Να βρω την Πολωνία.Α, μάλιστα  έχει CE ηλεκτρολογικό και περιβαντολογικό πιστοποιητικό. Τι άλλο έχει; Ευτυχώς τίποτε άλλο).

Εκτελ: (απευθύνεται στον πελάτη) Τα στοιχεία που κατέγραψα για το θεσμικό πλαίσιο εισαγωγής τηλεοράσεων στη Πολωνία μέσω Ιντερνέτ  από την Ενωμένη Ευρώπη είναι αρκετά για να  έχεις τη δυνατότητα να αποφασίσεις. Θα φορτώσουμε  με την DSR ή όποια άλλη προτίμηση έχεις. Στα στέλνω με Φαχ.

Πελ:   Κε  Γιώργο?

Εκτελ: (Μονολογεί χωρίς να ακούγεται από τον πελάτη) Που είναι ο πληθωρικός Κόνδης με τη σειρά των βιβλίων του, που είναι ο Κονιστής με την επιστημονικότητά του, Μαρνιέρος ο υπηρεσιακός, ο Τσιρώνης ο στιγμιαίος, που είναι ο Φροσύνης ο τελευταίος .........

Πελ: Είπες τίποτα...

Εκτελ:  Όχι όχι κάτι θυμήθηκα.

Το ζωντανό γραφείο με τα βιβλία, τις φωνές των ανθρώπων  και τα βοηθήματα μεταφέρθηκε στο ηλεκτρονικό διαδίκτυο Ιντερνέτ. Το περιβάλλον άλλαξε όμως Μάνατζμεντ δασμολογίου εγένετο, γίνεται  και θα γίνεται.





Μάνατζμεντ εκτελωνιστού με αφορμή διορισμούς στο ΔΣ  Νοσοκομείων


Περίεργα πράγματα συμβαίνουν τώρα τελευταία στον τύπο και γενικότερα στα μαζικά μέσα ενημέρωσης. Κατέβαινα από την Κηφισιά το «ποτάμι» για το γραφείο στον Πειραιά με το ραδιόφωνο ανοικτό στο σταθμό του Σκάι. Όχι βέβαια ότι έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση. Εκείνη την ημέρα έπεσα σε αυτό ή αν θέλετε αναγκάστηκα να το ακούσω, επειδή δεν υπήρχαν «καθαρές» ειδήσεις σε άλλα κανάλια ραδιοφωνικά.

Ξάφνου στις κυρίως ειδήσεις του, ακούω τα εξής τρελά : “Διορίστηκαν στα Διοικητικά Συμβούλια των Νοσοκομειακών μονάδων της χώρας οι ημέτεροι, μεταξύ αυτών είναι ένας γεωπόνος και ένας εκτελωνιστής».

Μπα λεω μέσα μου ! Τι το κακό έχουν αυτοί;
- Αλέξη «λεω στον συνεπιβάτη μου «Γιατί το λεει άραγε;»
Περιμένω όμως  να ακούσω καλύτερα και………

«Η εφημερίδα «εξουσία» - δεν θυμάμαι καλά-  αναφέρει  ΄΄ότι μεταξύ των διορισμένων στο Δ.Σ. των Νοσοκομείων υπάρχουν ένας γεωπόνος και ένας εκτελωνιστής»

Περίεργο λέγω. Φαίνεται ότι η αξιότιμη εφημερίδα μας θεωρεί ….  φελλούς. Δεν έχουμε, γράφει κατά την δική της άποψη, την ικανότητα να διαχειριστούμε τις τύχες ενός Νοσοκομείου. Δεν έχουμε  ικανότητες προφανώς από άποψη γνώσεων  και έχουν οι άλλοι επαγγελματίες ή επιστήμονες.

Δεν θα προσπαθήσω να παρουσιάσω τις ικανότητες του εκτελωνιστή. Δίνει αυτός κάθε μέρα μάχη για τον εισαγόμενο πληθωρισμό, για την ανταγωνιστικότητα…… και την κερδίζει. Θα πω μόνο δύο πράγματα:
Στο χώρο αυτό λειτουργούν και επιστήμονες (πτυχιούχοι ΑΕΙ οικονομικών και όχι μόνο σχολών) αρκετά ικανοί όπως και οι άλλοι επαγγελματίες.
Στο χώρο αυτό οι εκτελωνιστές  διαχειρίζονται  τεράστια κεφάλαια  και είναι βαθείς γνώστες των διαδικασιών και της διακίνησης του εξωτερικού εμπορίου, πράγμα που πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο να γνωρίζει ένας Σύμβουλος  Διοικητικού Συμβουλίου ……. για να μην πούμε ότι τη χρήση ή τη χημική ανάλυση των φαρμάκων την γνωρίζουν  καλύτερα και από …. πολλούς του νοσηλευτικού προσωπικού.

Τελειώνοντας  θα πρέπει να επισημάνουμε ότι εκτελωνιστές  κατά καιρούς έχουν εκλεγεί στα ύψιστα αξιώματα της πολιτείας όπως βουλευτές, δήμαρχοι, δημοτικοί σύμβουλοι και διακονούν με ξεχωριστή ικανότητα λογοτεχνικές σελίδες όπως  ο Μπάρμπα Γιάννης ο Σκαρίμπας, ο σημερινός  Γερ Τσάκαλος, ο Γεράνης, ο νεότερος Θοδωρής Καραβάς (Ψυχή βαθειά εκδόσεις Σοφίας Μέλαθρον)    και άλλοι.






Μάνατζμεντ Εξαγωγής   μέσω Ιντερνέτ


Γράψαμε και σε προηγούμενο φύλλο σχετικά με το Μάνατζμεντ  του δασμολογίου στο Ιντερνετ.

Η τότε πληροφόρησή μας ήταν  αρκετά ελλιπής και λόγω γνώσεων αλλά και λόγω εμπειρίας. Επανερχόμαστε όμως δριμύτεροι.

Σήμερα σας παραθέτουμε μια περισσότερο συγκεκριμένη εικόνα όλης της πληροφόρησης που παρέχει σε κατευθείαν γραμμή μέσω Ιντερνέτ η Ευρωπαϊκή Ένωση  για  κοινοτικούς εξαγωγείς/ εκτελωνιστές /διασαφηστές σχετικά με
α) τις δασμολογικές επιβαρύνσεις
β) τις απαγορεύσεις και περιορισμούς
γ) τις τελωνειακές διαδικασίες εισαγωγείς που εφαρμόζονται για δύο μόνο χώρες για την ώρα που ενδιαφέρουν την Ευρωπαϊκή Ένωση (Κορέα, Πολωνία) και τέλος
δ) πληροφορίες  σχετικά με την GATS Γενική Συμφωνία Εμπορίου και Υπηρεσιών.

Το Κοινοτικό Μάνατζμεντ σε όλη του την μεγαλοπρέπεια ξεκινά:


CUSTOM S AUTHORITIES
ΤΕΛΩΝΕΙΑΚΕΣ ΑΡΧΕΣ

Market  Access Database http: // inkaccdb.eu.int
Δεδομένα Ευρωπαϊκής Ένωσης για εξαγωγές

What is new = ότι νεότερο υπάρχει

Sectorial & Trade  barriers database
Δεδομένα σε περιορισμούς και απαγορεύσεις εμπορευμάτων
περιλαμβάνει
Πίνακας χωρών για επιλογή
Πίνακας προϊόντων για ανεύρεση
Πίνακας επιλεγμένου προϊόντος που πληροφορεί σε:
α)  Γενικές διατάξεις εμπορικής πολιτικής
β) δασμολογικούς περιορισμούς
γ) παραδασμολογικούς περιορισμούς
δ) επενδυτικά κίνητρα


ExportersGuide to Import formalities
Εξαγωγικός οδηγός σε διατυπώσεις εισαγωγής χωρών προορισμού
περιλαμβάνει
- Διαθέσιμες δύο χώρες (Κορέα -Πολωνία)
- Πίνακα με είσοδο
α) τον κωδικό εναρμονισμένου συστήματος (HS) του προϊόντος τεσσάρων ψηφίων
β) την ονομασία του προϊόντος
-Πίνακα με πληροφορίες τελωνειακών διατυπώσεων δηλ έντυπα εισαγωγής όπως τιμολόγια, πιστοποιητικά κλπ


Applied Tariffs Database
Δεδομένα δασμολογίου
περιλαμβάνει
- Πίνακα χωρών επιλογής
- Πίνακα εισόδου
α) του κωδικού εναρμονισμένου συστήματος του προϊόντος τεσσάρων ψηφίων
β) ονομασία του προϊόντος
- Πίνακα δασμολογίου
με
α) κωδικό 8 αριθμών εμπορεύματος
β) περιγραφή εμπορεύματος
γ) εισαγωγικό δασμό
δ) σημειώσεις για τις υπόλοιπες δασμοφορολογικές εθνικές επιβαρύνσεις


WTO Bound Tariffs Database
Δεδομένα από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (πρώην ΓΚΑΤΤ)
περιλαμβάνει
- Πίνακα χωρών για επιλογή
- Πίνακα εισόδου
α) κωδικός εναρμονισμένου συστήματος με 4 ψηφία
β) περιγραφή προϊόντος
- Πίνακα με δεσμεύσεις της χώρας με βάση τη τελευταία συμφωνία στα πλαίσια της TWO

GATS Info points
Πληροφόρηση για τη Γενική Συμφωνία του Εμπορίου και των Υπηρεσιών





Δείγμα των πληροφοριών που μπορείτε να βρείτε σε σελίδα του ExportersGuide to Import formalities
προκειμένου για μάρμαρα που εξάγονται στην Πολωνία είναι το παρακάτω:



Poland

 MARBLE, TRAVERTINE, ECAUSSINE AND OTHER CALCAREOUS
 MONUMENTAL OR BUILDING STONE OF AN APPARENT SPECIFIC GRAVITY OF 2.5 OR MORE, AND ALABASTER, WHETHER OR NOT ROUGHLY TRIMMED OR MERELY CUT, BY SAWING OR OTHERWISE, INTO BLOCKS OR SLABS OF A RECTANGULAR (INCLUDING SQUARE) SHAPE:

Overview of Import Procedures
 General Requirements
                                                 Specific Requirements for HS 2515

        Commercial Invoice

        Letter of Guarantee

        Freight Documents

        Packing List

        Certificate of Origin EUR.1

        Customs Import Declaration

        Declaration of Dutiable Value



Μάνατζμεντ εύρεσης πλοίου μέσω Ιντερνέτ

 


Πελάτης: Τον Γιώργο και γρήγορα

Εκτελωνιστής:  Αμέσως!! (Απευθύνετε στον Γιώργο… ένας βιαστικός)

Πελ:  Θέλω να μάθω  για το πλοίο IBN ZAIDOUN  φορτωτική της (UASC ) United Arab Shipping Company SAG από 22 Αυγούστου 98 No  Pena009966 Reference 0033787 φόρτωσε από Penang Μαλαισίας  με μεταφόρτωση στο  GIOIA TAOURO  και έρχεται στον Πειραιά  με 1Χ20 conex  NO UACU 303858-4.
Τα λέγω γρήγορα, βιάζομαι εν πρώτης γιατί έχω παραγγελίες και καλημέρα που δεν είπα.

Εκτελ: Τα σημείωσα όλα απνευστί

Πελ: Ευχαριστώ …και τα θέλω …χθες.

(Δύσκολα προβλήματα μας βάζεις πελάτη … αλλά θα τα λύσουμε, μουρμουρίζει ο εκτελωνιστής)

Εκτελ: (από μέσα του) Έχουμε μεταφόρτωση από GIOIA TAOURO η ναυτιλιακή γραμμή δεν περνά από Πειραιά, άρα δεν υπάρχει ναυτικός πράκτορας γραμμής στην Ελλάδα. Ο Διαμεταφορέας Ατραπός Μεταφορική δεν μπορεί να γνωρίζει τίποτε, αφού διαμεταφορέας θα τον ειδοποιήσει από το Λιμάνι της Ιταλίας. Η Ναυτεμπορική  δεν μπορεί να βοηθήσει στην ανεύρεση του πλοίου…
Πρέπει να βρούμε λοιπόν τον ναυτικό πράκτορα της Γραμμής του Λιμένα GIOIA TAOURO. Πως όμως;

Εκτελ: Αλέξη έμπα στο Ιντερνέτ και βρες την ναυτιλιακή γραμμή  με τους Ναυτικούς πράκτορές της.

Αλέξ:  Άραγε …. Έχουμε την διεύθυνση της UASC στα «Ευρετήρια Ιντερνέτ για μεταφορά»; Ναι την έχουμε ….
Μπαίνω με την διεύθυνση …………………………. Και βλέπουμε
Αααα μάλιστα  Να και οι Ναυτικοί Πράκτορες της Γραμμής. Να η Αμερική, η Ασία ….η Ευρώπη. Να η Ιταλία. Δεν έχει αντιπρόσωπο όμως στο GIOIA TAOURO έχει στην VIENNA, LIVORNO και στην GENOA της Ιταλίας.

Εκτελ: Αλέξη στείλε του τα στοιχεία της φόρτωσης  να μας πει για την πιθανή ημερομηνία άφιξης του Κόνεξ στην Ιταλία και τον Διαμεταφορέα του Ναυτικού του Πράκτορα στον Πειραιά.

(Ξέρετε ποιο είναι το αποτέλεσμα; Σε δύο ώρες είχαμε τις πληροφορίες που μας ζήτησε ο πελάτης. Άφιξη του Κόνεξ στις 24-9-1998 στην Ιταλία (αυτό το κείμενο γράφεται στις 21-9-1998) και ο εκτελωνιστής για άλλη μια φορά πραγματοποίησε Μάνατζμεντ ανέρευσης πλοίου επιτυχώς).

(Σημείωση «Τα ευρετήρια Ιντερνέτ για Μεταφορά» περιέχουν όλες σχεδόν τις χρήσιμες διευθύνσεις των εμπλεκομένων στον κύκλο της μεταφοράς).






Το Μάνατζμεντ μεταφοράς λιμένα


Πελάτης: Τον κύριο Γιώργο παρακαλώ;

Εκτελωνιστής ΜΥΔ: Ορίστε !           

Πελ: Θέλω προσφορά για τον τελωνισμό 25 κόνεξ προέλευσης κοινότητας, αλλά και προσφορά για την μεταφορά τους από το λιμάνι μέχρι την αποθήκη μας που ευρίσκεται στο 35ο χιλ  Αθηνών Λαμίας. Μήπως δεν μπορείτε να μας δώσετε προσφορά για την μεταφορά λιμένα;

Εκτελ: Βεβαίως και μπορούμε αυτή ήταν, είναι και θα είναι η δουλειά μας.

Πελ: Ξεύρετε  μέχρι σήμερα εξυπηρετούμεθα από δύο διαφορετικούς συνεργάτες  (μεταφορέας/ αυτοκινητιστής και  εκτελωνιστής). Αλλά οι καιροί άλλαξαν και χρειαζόμαστε μια ενιαία αντιμετώπιση του έργου διακίνησης από την άφιξη των φορτίων στο λιμάνι μέχρι την αποθήκη μας.
Δεν σας κρύβουμε ότι θα πάρουμε προσφορές από μεταφορέα /αυτοκινητιστή και από ναυτικό πράκτορα  ή διαμεταφορέα.

Εκτελ: Να διευκρινίσουμε βέβαια ότι όλα τα παραπάνω είναι θέμα επιλογής του εισαγωγέα για το ποιος θέλει  να είναι επικεφαλής του μάνατζμεντ αυτής της διακίνησης. Πάντως σωστά θέλετε ένα συνεργάτη για να χειρισθεί τη διακίνηση. Προ του 1992  όλο το μάνατζμεντ το έκαναν τα εκτελωνιστικά γραφεία ή τουλάχιστον το 90%. Το υπόλοιπο 10%  το είχαν οι μεταφορείς/ αυτοκινητιστές.  

Πελ: Πέστε μας τι εννοείτε επιλογή του εισαγωγέα;

Εκτελ: Η διακίνηση αυτών των φορτίων  έχει κάποια προβλήματα ανάλογα με το είδος των εμπορευμάτων. Να φέρω παραδείγματα,  προβλήματα στην  τράπεζα, στα τελωνεία, στη μεταφορά ή στην πρακτόρευση των φορτίων στο λιμάνι προορισμού. Έτσι λοιπόν ο εισαγωγέας μπορεί να κάνει τη σωστή επιλογή για  απρόσκοπτη διακίνηση των φορτίων του, επιλέγοντας τον προσοντούχο συνεργάτη του ιεραρχώντας τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Πελ: Δηλαδή .... Αν έχει προβλήματα στο τελωνείο θα συνεργαστεί με τον εκτελωνιστή ΜΥΔ;

Εκτελ:  Σωστά. Οι λιμενικές μεταφορές έχουν συνήθως προβλήματα τελωνείων.

Πελ: Αν τα  προβλήματα είναι πολυσύνθετα, δηλαδή τελωνείων, τραπεζικά  και χωρητικότητας μεταφορικών μέσων;

Εκτελ: Μου βάζετε δύσκολα. Όμως η επιλογή της επιχείρησης για ανάθεση μάνατζμεντ είναι  καίριας σημασίας. Η καλή ή κακή  ιεράρχησή σας  επιβεβαιώνεται χρόνο με το χρόνο. Το εκτελωνιστικό γραφείο φέρνει μαζί του πείρα εκτέλεσης διατυπώσεων  διοίκησης  πολλών χρόνων και αντίστοιχη ικανότητα μάνατζμεντ διακίνηση φορτίων.
Το μεταφορικό /αυτοκινητιστικό γραφείο φέρει πείρα εκτέλεσης μεταφοράς πολλών χρόνων και μάνατζμεντ διατυπώσεων διοίκησης της τελευταίας πενταετίας.
Το ναυτικό πρακτορείο φέρει πείρα πολλών χρόνων μάνατζμεντ διακίνησης των φορτίων, με μάνατζμεντ διατυπώσεων διοίκησης της τελευταίας πενταετίας .
Τέλος το διαμεταφορικό γραφείο έχει πείρα πολλών χρόνων μάνατζμεντ διακίνησης φορτίων με μάνατζμεντ διατυπώσεων διοίκησης της τελευταίας πενταετίας .

Πελ: Αν κατάλαβα καλά. Προσπαθείτε να ξεχωρίσετε το μάνατζμεντ από την εκτέλεση;

Εκτελωνιστής  ΜΥΔ:  Ναι, ναι, το μάνατζμεντ είναι τα σημεία των καιρών .......... η εκτέλεση είναι η παράδοση.

Πελάτης: Ευχαριστώ.





Το Μάνατζμεντ σε ποσοστώσεις εισαγωγής



Πελάτης: Ο κος Γιώργος

Εκτελωνιστής ΜΥΔ: Παρακαλώ

Πελ: Έφερα στον Αερολιμένα Ελληνικού από την Κίνα ένα φορτίο με υφάσματα. Επήγα προτού να τοποθετήσω την παραγγελία  στον Αντιπρόσωπο, στο Εμπορικό Επιμελητήριο προκειμένου να βγάλω έγκριση εισαγωγής.

Εκτελ: Δηλαδή ζητήσατε να σας δοθούν ποσοστώσεις εισαγωγής υφασμάτων μιας καθορισμένης δασμολογικής διάκρισης.

Πελ: Μάλιστα. Ο Αντιπρόσωπος με συμβούλευσε ότι δεν υπάρχει άλλο πρόβλημα σχετικά με την κανονική ροή της εισαγωγής μου. Επειδή γνωρίζω την γραφειοκρατική διαδικασία των εισαγωγών αποτόλμησα την ερώτηση. Να ρωτήσω για καλό και για κακό και τον εκτελωνιστή;
Η απάντηση ήταν κατηγορηματική. Δεν χρειάζεται. Αυτό είναι που σας λεω. Φέρνουν και άλλοι πελάτες.

Εκτελ: Ρωτήσατε Μεταφορέα;

Πελ: Βέβαια και μου έδωσε τις τιμές για αεροπορική μεταφορά από Χονγκ Κονγκ προς  Αθήνα.

Εκτελ: Συνεχίστε!

Πελ: Το φορτίο με τα υφάσματα ήλθε στο αεροδρόμιο των Αθηνών. Ανέθεσα, αφού ήλθε η ώρα σε εκτελωνιστή να το παραλάβει, φυσικά με πληρωμή των δασμών και φόρων. Όμως ..........
Είχαμε προβλήματα; Η φορτωτική είχε ημερομηνία του νέου έτους ενώ οι ποσοστώσεις ήταν του παλαιού έτους. Το Τελωνείο αρνήθηκε την παράδοση. Και δεν αρνήθηκε μόνο την παράδοση αλλά αρνήθηκε και το δικαίωμά μου να  τα αποταμιεύσω ...... Και  πληρώνω δεκαπλές υπερημέριες ...........

Άλλη μια εισαγωγή εμπορεύματος  που χρειάζεται τον συντονισμό της από εκτελωνιστή ΜΥΔ (με υπηρεσίες διαμεταφοράς). Ο κατακερματισμός των υπηρεσιών καταλήγει σε βλάβη των συμφερόντων του έλληνα καταναλωτή. Όλοι οι εμπλεκόμενοι έκαναν καλά τη δουλειά του. Ο Αντιπρόσωπος πράγματι   είχε μεγάλη πείρα. Ο μεταφορέας δεν γνωρίζει τη διαδικασία των ποσοστώσεων. Ο εκτελωνιστής ΜΥΔ (με υπηρεσίες διαμεταφοράς) τα γνωρίζει όλα και το τελωνείο και την μεταφορά και το Επιμελητήριο. Αναθέστε του την δουλειά θα απαλλαγείτε από το άγχος.







Μάνατζμεντ Συσκευασίας στη Μεταφορά


Εισαγωγέας: Παρακαλώ θέλω να μιλήσω στον Κο Γιώργο.

Εκτελωνιστής: Μισό λεπτό

Εκτελ ΜΥΔ: Παρακαλώ σας ακούω.

Εισαγωγέας: Θέλω να εισάγω  ένα φορτίο ρύζι σε σακιά. Η μεταφορά θα γίνει με πλοίο κονεξάδικο. Πέστε μου τι πρέπει να προσέξω στην εκτέλεση αυτής της παραγγελίας.

Εκτελ: Ασφαλώς θα μιλάτε για πήρες φορτίο

Εισαγ: Βέβαια Μικτού βάρους 18.500 κιλών  σε 1Χ20 πόδια κόνεξ

Εκτελ: Ένα σημαντικό πρόβλημα που δημιουργεί μεγάλα κόστη είναι η μορφή της συσκευασίας  όταν μεσολαβούν απρόβλεπτες καταστάσεις. Ο κανόνας είναι να συσκευαστούν τα σακιά  σε παλέτες  και μάλιστα να δεθούν

Εισαγ: Επισημαίνετε να δεθούν;

Εκτελ: Ναι και θα καταλάβετε τον λόγο αργότερα. Όταν λοιπόν με το καλό έλθει το φορτίο στο λιμάνι του Πειραιά με τις ομαλότερες συνθήκες διακίνησης του Κόνεξ, εσείς σαν παραλήπτες θα το παραλάβετε έμφορτο μέσα στις προθεσμίες που σας δίνουν οι εμπλεκόμενοι φορείς. Ο ΟΛΠ έχει χαμηλά αποθήκευτρα  τον πρώτο μήνα, η ναυτιλιακή γραμμή ή η διαμεταφορική επιχείρηση δίδει χρόνο  ελεύθερο σταλιών από 6 ημέρες μέχρι 10 ή και 15 (δέκα πέντε)

Εισαγ: Που υπάρχει το πρόβλημα τότε;

Εκτελ: Για τον άλφα ή  βήτα λόγο αν υπάρξει αδυναμία παραλαβής έμφορτου του Κόνεξ και αποφασίζετε η αποθήκευση του φορτίου στις αποθήκες ΟΛΠ. Τότε το επακόλουθο είναι ότι  θα ξεκινήσει η παραλαβή αργότερα, πολύ αργότερα. Το κόστος αποθήκευσης  με αυτές τις συνθήκες διαμορφώνεται σε εντελώς διαφορετικά επίπεδα όπως δείχνει το παρακάτω παράδειγμα

Παράδειγμα: Ένα εμπορευματοκιβώτιο με περιεχόμενο εμπορεύματος “όρυζα”  18.500 τόνων βάρους σε 800 Χ/κιβώτια, αν παραληφθεί έμφορτο η τιμή των αποθηκεύτρων θα υπολογισθεί ενιαία (flat rate) χωρίς να ληφθεί υπόψη ούτε το βάρος, ούτε ο αριθμός συσκευασίας  του εμπορεύματος. Αν παραληφθεί αφού εκκενωθεί το κόνεξ ή σε άμεσο παραλαβή ο αριθμός των θεωρητικών κόλλων του ΟΛΠ θα  είναι όπως υπολογίζεται στο συμβατικό φορτίο


Πίνακας για σύγκριση
Έμφορτα κόνεξ
Εκκένωση και παραλαβή μέσα από την αποθήκη
Εφαρμογή τιμολογίου προσωρινής αποθήκευσης (ΕΜΠΟ)
Εφαρμογή συμβατικού τιμολογίου
1 κόλλο  (flat rate )
800 κόλλα

Και σύμφωνα με τα τιμολόγια του ΟΛΠ για ένα μήνα αποθήκευσης θα υπάρχουν  οι εξής εκδοχές:

Ένας μήνας αποθήκευση

Σαν 1 κόλλο (παραλαβή  έμφορτου κόνεξ)
δρχ 38.891 flat rate
Σαν 800 κόλλα
Θεωρητικά αποθηκευτικά κόλλα
800Χ147 = δρχ 117.600 δρχ
Σαν 20 παλέτες (800 κόλλα) ΧΜ 18.500
Θεωρητικά αποθηκευτικά κόλλα (18.500:50=370Χ147)= δρχ  54.390 ,με μείωση προς τα κάτω εφόσον το βάρος είναι μικρότερο

Εισαγ: Ενδιαφέρουσα ανάλυση του προβλήματος. Ναι, βέβαια συχνά παρουσιάζεται μια τέτοια περίπτωση.

Εκτελ ΜΥΔ: Η καλή πρόσδεση των σάκων στις παλέτες (με πλαστικό ή χαρτόνι ή με τσέρκια) δεν επιτρέπει την διάλυση  των παλετών στην εκκένωση του κόνεξ  με συνέπεια να μην ξεφύγουμε από την τιμολόγηση, από  συμβατικό φορτίο σε παλέτες σε  συμβατικό φορτίο  σάκων

Εισαγ: Αυτό πως το πιστοποιεί ο ΟΛΠ;

Εκτελ: Αναγράφεται η κατάσταση του φορτίου στα σημειώματα εισαγωγής του ΟΛΠ και εφαρμόζεται ανάλογα το τιμολόγιο

Ο Εκτελωνιστής ΜΥΔ έδωσε νέα διάσταση  στην συσκευασία της διεθνούς μεταφοράς, έδωσε λύσεις και έκανε προληπτικό μάνατζμεντ για άλλη μια φορά στα “ψηλά γράμματα”  της διακίνησης των φορτίων στα σημεία εισόδου και εξόδου της Χώρας.




Μάνατζμεντ επιλογής μεταφοράς μεταξύ θάλασσας και αέρα


Πελάτης: τον κο Γιώργο παρακαλώ;

Εκτελωνιστής ΜΥΔ: Ναι ο ίδιος. Πως μπορώ να βοηθήσω;

Πελάτης: Θέλω να εισάγω είδη διακόσμησης από το Χονγκ Κονγκ. Το φορτίο θα είναι μικρό  δηλαδή  500 κιλά. Τι με συμφέρει να χρησιμοποιήσω σαν μεταφορικό μέσο, το πλοίο  ή το αεροπλάνο;

Εκτελ: Για μια τέτοια μεταφορά μεταξύ των άλλων πρέπει να ληφθούν οι εξής παράγοντες υπόψη:
n Ο χρόνος διάρκεια  του ταξιδιού, το λεγόμενο Transit Time
n Το ποσό του ναύλου που θα καταβληθεί  σε περίπτωση χρησιμοποίησης  πλοίου ή αεροπλάνου
n Ο τόκος των χρημάτων που εξυπηρετούν το φορτίο
n Το είδος του φορτίου από άποψη αξίας /όγκου, ποσοστού κερδοφορίας, εύφλεκτου ή όχι, ευαίσθητου κλπ στην μεταφορά κλπ

Πελ: Α!! το φορτίο ιδιαίτερα αυτό είναι πολύ βιαστικό. Και είναι και πανάκριβο

Εκτελ: Καλώς εχόντων λοιπόν των πραγμάτων για τη θαλάσσια μεταφορά θα χρειασθούν .....
Δώστε μου παρακαλώ τον κυβισμό του φορτίου;

Πελ: Τι να τον κάνεις; 5 κυβικά μέτρα

Εκτελ: Θα δεις παρακάτω ..... θα χρειασθούν λοιπόν  περίπου 500 δολάρια, δηλαδή 5 κυβικά επί 100 δολάρια το κυβικό, δολάρια 500 ήτοι δρχ 500Χ315 σύνολο δρχ  157.500

Πελ: Μα αφού είναι 500 κιλά  φορτίο  γιατί το  υπολογίζεις σαν 5 τόνους;

Εκτελ: Στη θαλάσσια μεταφορά ο υπολογισμός της τιμής μονάδας του ναύλου γίνεται στο μέγεθος του φορτίου που είναι μεγαλύτερο μεταξύ του  βάρους  και του όγκου.
Στην αεροπορική μεταφορά ισχύει η αναλογία 1προς 6 οπότε θα υπολογίζουμε τα 500 κιλά με 700 δρχ το κιλό σύνολο δρχ 350.000

Υπάρχει μια διαφορά 193.000 δρχ περίπου για την οποία εσύ θα αποφασίσεις αν πρέπει να πληρωθεί στις υπηρεσίες μεταφοράς, λαμβάνοντας υπόψη τις προηγούμενες παραμέτρους που ανέφερα και οι οποίες  επηρεάζουν την κερδοφόρα απόφασή σου

Πελάτης : θα χρησιμοποιήσω το αεροπλάνο .......
(Άλλη μια γρήγορη και ολοκληρωμένη συμβουλή του Εκτελωνιστή ΜΥΔ (Με Υπηρεσίες Διακίνησης), προκειμένου ο εισαγωγέας να αποφασίσει κερδοφόρα)





Το Μάνατζμεντ αποθήκευσης σε  επικίνδυνα φορτία


Πελάτης: Εμπρός ο Κος Γιώργος;

Εκτελωνιστής: Ναι παρακαλώ

Πελάτης:  Με ειδοποίησε η εταιρία που μετέφερε ένα φορτίο,δια θαλάσσης  από την Ολλανδία, ότι πρέπει να το παραλάβω αμέσως ,διότι δεν μπορεί να το αποθηκεύσει

Εκτελ: Να κάνεις άμεση παραλαβή;

Πελάτης:  Ναι. Τα δύο δέματα από τα οκτώ, βάρους 250 κιλών  είναι εύφλεκτα, επικίνδυνα. Έχει έλθει σαν ομαδικό φορτίο σε κόνεξ  και ο Ναυτικός Πράκτορας θα το βγάλει στο Αμπελάκι (Κυνοσούρα) μαζί με το κόνεξ. Εμείς σαν Οργανισμός του Δημοσίου αδυνατούμε να το παραλάβουμε αμέσως, είναι με άνοιγμα πίστωσης (L/C). Συνήθως περιμένουμε τα φορτωτικά μέσω τράπεζας και κάνουμε διακανονισμό, οπότε και σας διαδιβάζουμε τα έγγραφα για τελωνισμό

Εκτελ: Στείλτε μου αντίγραφα φορτωτικής, τιμολογίου εμπορικού, ειδοποίηση του πράκτορα μεταφοράς και μία βεβαίωση ότι πρόκειται για φορτίο μη άμεσα επικίνδυνο

(Ο έλεγχος των φορτωτικών εγγράφων και ο πρώτος κύκλος τηλεφωνημάτων, με πρωτοβουλία του Εκτελωνιστού ΜΥΔ, μεταξύ του Πράκτορα Μεταφοράς και Ναυτικού Πράκτορα έδειξε τα εξής: Στην φορτωτική έχει χαρακτηρισθεί το εμπόρευμα για ΙΜΟ 2. Πρόκειται για δύο φιάλες σιδερένιες (εξωτερικά φαίνονται σαν φιάλες οξυγόνου ή ασετιλίνης) που λειτουργούν σαν καθοδική λυχνία σε επιστημονική συσκευή υδρολογίας

 Ο προϊστάμενος του ΤΣΕΚΕ του ΟΛΠ, χημικός μηχανικός υπεύθυνος για την διακίνηση των εύφλεκτων στο Λιμάνι του Πειραιά, έχει απαγορεύσει φορτία ΙΜΟ  2 να αποθηκεύονται σε Μαούνες στο Αμπελάκι. Η διαταγή είναι να δίδονται μόνο άμεση παράδοση. Υπάρχει κίνδυνος ανάφλεξης  και  των άλλων παρευρισκομένων

Στη διάρκεια της εκκένωσης του κόνεξ, δόθηκε εντολή (από ΤΣΕΚΕ) να μην χειρισθούν (μετακινήσουν) το φορτίο γιατί μπορεί να  εκραγεί. Με άλλα λόγια δεν υπάρχει στον ΟΛΠ προσωπικό εκπαιδευμένο στον χειρισμό ή μετακίνηση τέτοιων φορτίων. Μια ερμηνεία γιατί πρέπει μόνο να μετακινηθεί μαζί με το κόνεξ.

Το Ναυτικό Πρακτορείο αρκέστηκε στη δήλωση  ότι θα ακολουθήσει τις οδηγίες της υπηρεσίας ΤΣΕΚΕ του ΟΛΠ, ο δε πράκτορας μεταφοράς έστειλε στον πελάτη το κατωτέρω έγγραφο, έγγραφο που  του αναλύει τους λόγους γιατί πρέπει να πληρώσει τόσα και άλλα τόσα χρήματα, χωρίς ευθύνη του)


Σε συνέχεια σημερινού φαξ σχετικά με την προώθηση του εν θέματι εμπορεύματος, παρακαλούμε σημειώσατε ότι προωθείτε σήμερα το container  ........................... με τις 2 φιάλες χημικά επικίνδυνα ΙΜΟ 2 στο Αμπελάκι  με φορτηγίδα Νο ..................... και φέρει σφραγίδα Νο .......................... σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΟΛΠ., εξόδοις και κινδύνοις σας.
Έξοδα για την σημερινή κίνηση  δρχ ............................... πλέον ΦΠΑ για τα οποία εκδίδουμε τιμολόγιο έπ’ ονόματί σας και παρακαλούμε για την άμεση εξόφλησή του.
Επίσης σας γνωρίζουμε ότι η παραλαβή του φορτίου πρέπει να γίνει για να επιστραφεί το container ενός 7 ημερών προς αποφυγή χρέωσης σταλιών.
Φιλικά        



 Τα προβλήματα που παρουσιάζει αυτή η περίπτωση  Μάνατζμεντ για  αποθήκευση  ευφλέκτων είναι:
1. Τα Δικαιώματα αποθήκευσης του ΟΛΠ θα πολλαπλασιασθούν
Σύμφωνα με το τιμολόγιο των ευφλέκτων τα 250 κιλά + το Κόνεξ των 40’ ποδών που ζυγίζει 4000 κιλά θα πλήρωναν:

1ο  δεκαήμερο
δρχ 3250 + συσκ 3920
1ο μήνα
δρχ 9750 + συσκ 11760
2ο μήνα
δρχ 24750 + συσκ 54960

2. Θα υποχρεωθεί ο πελάτης να πληρώσει σταλίες στον Ναυτικό Πράκτορα, για την κράτηση του κόνεξ στο  χώρο ευφλέκτων.

1ο δεκαήμερο
ελεύθερο
1ο μήνα
από 45000 μέχρι 90.000
2ο μήνα
από 112500 μέχρι 225.000


3. Την άσκηση πίεσης από τον ΟΛΠ για άμεση παραλαβή του φορτίου.

Ο Εκτελωνιστής ΜΥΔ (Με Υπηρεσίες Διαμεταφοράς) βαθύς γνώστης της διακίνησης στο Λιμάνι αλλά και των διακανονισμών στις τράπεζες για εξωτερικό εμπόριο, σε ένα δεύτερο κύκλο τηλεφωνημάτων μεταξύ του Ναυτικού Πράκτορα, του Χημικού-Μηχανικού  του ΟΛΠ, της Υπηρεσίας των πλωτών μέσων του ΟΛΠ, ασκώντας Μάνατζμεντ Αποθήκευσης με επιχειρήματα οικονομικά και πραγματικά   επέτυχε την συνάντηση για πραγματογνωμοσύνη του θέματος με τον χημικό -μηχανικό.

Η πραγματογνωμοσύνη έδειξε τα εξής: Το κόνεξ με το ομαδικό φορτίο ήταν στην προβλήτα του λιμένα. Ήταν σε επιφυλακή για φόρτωση τα πλωτά μέσα μαζί με το πλοιάριο της πυροσβεστικής. Με το άνοιγμα της πόρτας υπήρχε μόνο μια παλέτα με δύο σιδερένιες φιάλες σε θέση προς την έξοδο του κόνεξ.

Τα επιχειρήματα της υπηρεσίας του ΟΛΠ κατέρρευσαν  μόνα τους. Και μετακίνηση φορτίου είχαμε και το φορτίο με βάση τη βεβαίωση του πελάτη δεν είχε ανάγκη μιας τέτοιας πολυδάπανης μεταχείρισης. Το φορτίο μεταφέρθηκε στο Αμπελάκι χωρίς το Κόνεξ και απέμεινε η υπόσχεση του παραλήπτη πελάτη να παραλάβει το φορτίο όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Άλλη μια επιτυχία του Εκτελωνιστή ΜΥΔ σε Μάνατζμεντ αποθήκευσης. Επέτυχε να αποδεσμεύσει το φορτίο από την συσκευασία μεταφοράς του (κόνεξ) και να μειώσει στο ελάχιστο το κόστους αποθήκευσης των εμπορευμάτων με ταυτόχρονη εκτόνωση μιας ανεδαφικής πίεσης για παραλαβή.





Μάνατζμεντ για δασμολογική κλάση


Πελάτης: Τον κο Γιώργο;

Εκτελωνιστής ΜΥΔ: Παρακαλώ

Πελάτης: Θέλω να εισάγω μία παρτίδα με στηρίγματα οδόντων (ατάτσμεντ ) αξίας 4.000.000 δρχ.
Μου λετε τη δασμολογική κλάση τους και την συνολική επιβάρυνση;

Εκτελ: Το εμπόρευμα μπορεί να ταξινομηθεί είτε σαν τεχνητά δόντια της δασμολογικής κλάσης 9021 21 10 00 είτε  σαν εξαρτήματα οδόντων της δασμολογικής κλάσης 9021 29 00 00. Η πρώτη έχει επιβάρυνση  με 8% ΦΠΑ και η δεύτερη έχει επιβάρυνση με 18%  ΦΠΑ

Πελάτης: Θα ήθελα να εκτελωνίζετο  στην ΔΚ  με τον χαμηλό ΦΠΑ για να έχουμε μικρό κόστος στον τελικό καταναλωτή (οδοντοτεχνίτης - ιατρός- ασθενής) και έτσι να διαδοθεί αυτή η μέθοδος οδοντοπροσθετικής, που βοηθά τον ασθενή για καλύτερη ποιότητα ζωής.

Εκτελ: Η σταθεροποίηση του κόστους μπορεί να γίνει μόνο με  αίτηση για γνωμοδότηση  με το σύστημα (ΔΕΔΑΠ) Δεσμευτική Δασμολογική Πληροφορία με διάρκεια ισχύος 6 ετών.

Πελάτης: Η γνωμοδότηση από ότι καταλαβαίνω αργεί να βγει και εμείς επειγόμαστε . Ύστερα η ανάγκη για ανταγωνιστικό κόστος μας κάνει να αναζητούμε συνέχεια διαφορετικούς προμηθευτές εξωτερικού.

Εκτελ: Δηλαδή  έστω και αν βγει η ΔΕΔΑΠ με συγκεκριμένη δασμολογική κλάση, μια τέτοια λύση δεν σας εξυπηρετεί, μια και  οι τελωνειακές αρχές δεσμεύονται μόνο  έναντι του δικαιούχου, και μόνο ως προς το σπίτι του εξωτερικού.

Πελάτης:  Η ΔΕΔΑΠ αν κατάλαβα καλά  είναι υποχρεωτική για μια ονομασία εμπορεύματος, σε συνδυασμό με ένα καθορισμένο προμηθευτή και ένα καθορισμένο εισαγωγέα.

Εκτελ: Δυστυχώς ναι. Τέτοιες περιπτώσεις πέρα από την μικρή εξασφάλιση που καλύπτει  η  γνωμάτευση ΔΕΔΑΠ  για κάθε εισαγωγή θα δίνουμε μια ........ μάχη μάνατζμεντ για δασμολογική κλάση του τελωνειακού  δασμολογίου. Πιστεύουμε ότι έχουμε μεγάλες πιθανότητες να την κερδίζουμε συνέχεια.

Ο Εκτελωνιστής ΜΥΔ κλίθηκε για άλλη μια φορά να κάνει μάνατζμεντ Τελωνειακού Δασμολογίου, για  διείσδυση του είδους στην  τοπική αγορά, με το να πετύχει  ανταγωνιστικό κόστος εισαγωγής  και να προσφέρει καλύτερη ποιότητα ζωής στον τελικό καταναλωτή.





Το Μάνατζμεντ της μεταφόρτωσης


Όταν το αδιέξοδο του φορτωτή φθάσει  στο τέλος, τότε αναζητά τον εξειδικευμένο συνεργάτη για την διεκπεραίωση και ολοκλήρωση μιας υπηρεσίας μεταφοράς. Αυτό συνέβηκε στην περίπτωση που θα σας διηγηθώ παρακάτω σε μια τελωνειακή μεταφόρτωση.

Τα δεδομένα του προβλήματος έχουν ως εξής:
Δύο εικοσάρια (2Χ20’) κόνεξ πλήρη με αρδευτικά συγκροτήματα χρήσιμα για την γεωργία, που ευρίσκονται στην Βουλγαρία όπου είχαν μεταφερθεί, αφού έγινε η εκκένωσή  τους, καθυστερούν  την επιστροφή τους  στην ναυτιλιακή εταιρία του Πειραιά, με αποτέλεσμα ο μεταφορέας που ανέλαβε τη τελωνειακή μεταφόρτωση με έδρα την Αθήνα, να σηκώσει τα χέρια ψηλά, τόσο ψηλά που δεν πήγαινε άλλο.

Η τελωνειακή μεταφόρτωση των έμφορτων κόνεξ που ξεκίνησε στον Πειραιά κράτησε αρκετές ημέρες, με συνέπεια  οι σταλίες και τα αποθήκευτρα να αρχίσουν να μετρούν, προτού ξεκινήσουν τα κόνεξ την σιδηροδρομική τους μεταφορά, προς την Βουλγαρία.

Τα κενά κόνεξ επέστρεψαν βέβαια στον Πειραιά και επιβάρυναν τον φορτωτή με το ποσό των  500.000 για σταλίες το καθένα  και επί πλέον αργίες υλικού του ΟΣΕ, μυθικά ποσά για εκείνη την εποχή.

Ο Φορτωτής -μεταφορέας με έδρα την Μέση Ανατολή  με τα δύο μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπισε, δηλαδή την καθυστέρηση στον τελωνισμό και την αδυναμία ανταπόκρισης επιστροφής των κενών κόνεξ από την Βουλγαρία, αναζήτησε νέον συνεργάτη  και κατέληξε σε Εκτελωνιστή ΜΥΔ (Με Υπηρεσίες Διαμεταφοράς).

Η  νέα παρτίδα για φόρτωση αποτελείτο από 13Χ20 κόνεξ αυτή τη φορά  και πάλι με μεταφόρτωση μέσω του Λιμένα Πειραιά.

 Ο Φορτωτής-Μεταφορέας   έστειλε στον Εκτελωνιστή ΜΥΔ τα εξής έγγραφα:
α) Φορτωτική Θάλασσας στον όνομα της Επιχειρήσεις του Εκτελωνιστή ΜΥΔ με τον όρο In Transit 
β) Εμπορικά Τιμολόγια και
γ) Κιβωτολόγια.

Ο Εκτελωνιστής ΜΥΔ   είχε να λύσει τα εξής προβλήματα  Μάνατζμεντ:
α) τον  γρήγορο και λιγότερο επώδυνο εκτελωνισμό στην τελωνειακή μεταφόρτωση των 13Χ20 κόνεξ με τα αρδευτικά συστήματα, που ως εκ της φύσεώς των δεν μπορούσαν να μετρηθούν ως είδος φορτίου (Το κύριο συστατικό των αρδευτικών συστημάτων ήταν  σωλήνες πλαστικές. Ο αριθμός των μέτρων ήταν αδύνατο να ελεχθεί)
β) την εντός της προθεσμίας των 7 ημερών επιστροφή των κόνεξ στην ναυτιλιακή εταιρία, διάστημα που απαλλάσσονται τα τελευταία από  σταλίες
γ) την πληρωμή των φορτηγών αυτοκινήτων μέχρι την Βουλγαρία συμπεριλαμβανομένης και της επιστροφής των κενών
δ) την είσπραξη από τον  φορτωτή- μεταφορέα των εξόδων της τελωνειακής μεταφόρτωσης  συν την μεταφορά του φορτίου στην Βουλγαρία.

Το κλίμα της διαχείρισης της τελωνειακής μεταφόρτωσης εξελίχθηκε κάπως έτσι:
Γιώργος : Θανάση τηλεφώνησε στο ναυτικό πρακτορείο να δεις πότε έρχεται το πλοίο με τα 13Χ20 κόνεξ της μεταφόρτωσης;

Θανάσης: Έρχεται αύριο

Γιώργος: Βρες δασμολογικές κλάσεις, γράψε τις διασαφήσεις και  πρωί, πρωί  άλλαξε διατακτικές. Εγώ θα ενδιαφερθώ για τα φορτηγά αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν τα κόνεξ

Το πρωί της άλλης ημέρας. Το πρώτο στάδιο του Τελωνείου σε εξέλιξη.
(Ο δειγματοληπτικός έλεγχος στον τελωνισμό της διασάφησης μεταφόρτωσης έγινε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, αφού όλα τα συνοδευτικά έγγραφα ήταν σε πλήρη τάξη. Μακρά και επίπονη γνώση και πράξη του εκτελωνιστή στο χώρο των τελωνείων).

Αργότερα το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.

 Θανάσης:  Γιώργο τα αυτοκίνητα που είναι; είμαι έτοιμος.
(Δόθηκε το πράσινο φως για την εφαρμογή του δεύτερου σταδίου).

 Γιώργος: Μανόλη (Αυτοκινητιστής) θέλω  δώδεκα αυτοκίνητα για να μεταφέρουν 13Χ20 κόνεξ στην Βουλγαρία. Θέλω πράσινη κάρτα για αυτά

Μανόλης (Αυτοκινητιστής):  Για πότε είναι το φορτίο; Πες μου το βάρος; Θέλεις πράσινη κάρτα για τα σύνορα; Εκεί τι θα βρούμε;
(Το περιστατικό αυτού του Μάνατζμεντ έγινε στο τέλος της δεκαετίας του 70. Η Βουλγαρία είχε διευθυνόμενη οικονομία χωρίς τελωνεία και ιδιωτική πρωτοβουλία. Με την είσοδο των φορτηγών αυτοκινήτων, θα οδηγούντο στον τόπο εκφόρτωσης, χωρίς άλλη διατύπωση).

Γιώργος: Όλα θα πάνε καλά Μανόλη. Αύριο πρωί πρωί θα ξεκινήσεις τη φόρτωση. (στην άλλη γραμμή) Θανάση εσύ; Η φόρτωση το πρωί. Τακτοποίησε πόστα.

Θανάσης:  Έρχομαι στα Γραφεία

Γιώργος: Μανόλη (στην άλλη γραμμή) δώσε μου τα ονόματα των οδηγών και τους αριθμούς κυκλοφορίας των αυτοκινήτων για να συμπληρώσω τα CMR

Μανόλης:  Κλείσε σε παίρνω πίσω
(Τέλος μια σειρά από λογαριασμούς για φορτοεκφορτωτικά, για αποθήκευτρα, αλλά και για την πληρωμή των κομίστρων για το οδικό τμήμα της μεταφοράς. Ο Μανόλης (αυτοκινητιστής) έκανε μάνατζμεντ και σε ξένα αυτοκίνητα εκτός από το δικό του. Η  ετοιμασία ελέγχθηκε και πάλι   με κάθε  λεπτομέρεια για να μην καθυστερήσει πουθενά ο στόλος των φορτηγών αυτοκινήτων).

Η συμφωνία μεταξύ του Εκτελωνιστή ΜΥΔ και του  φορτωτή -μεταφορέα για την πληρωμή αυτής της μεταφόρτωσης ήταν  με άνοιγμα πίστωσης. Η πληρωμή θα εγένετο με  την προσκόμιση στην Τράπεζα των  αντιγράφων  αδειών φόρτωσης  του τελωνείου, των διατακτικών και   των αντιτύπων CMR. Μια πρακτική που ήταν ιδέα του Εκτελωνιστή ΜΥΔ.

Τα πράγματα εξελίχθηκαν καλώς  και ακολούθησαν αρκετές φορτώσεις σε τακτά χρονικά διαστήματα, προκειμένου να καλυφθεί ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα της γείτονος Βουλγαρίας για την άρδευση της κοιλάδας των  ρόδων.

Το σωστό μάνατζμεντ του Εκτελωνιστή ΜΥΔ πέτυχε τους εξής στόχους:
1.     Το κόστος όλης της υπηρεσίας κατέβηκε στο ήμισυ  έναντι  του πρώτου συνεργάτη Αθηναίου Μεταφορέα  προς όφελος του Φορτωτή-μεταφορέα της Μέσης Ανατολής
2.    Σε ελάχιστο χρόνο τελωνισμό  του φορτίου  με τον σωστό χειρισμό που ακολούθησε
3.    Επιλογή φορτηγών αυτοκινήτων που γνώριζαν τον τόπο (λιμάνι) αλλά και τον τρόπο μεταφοράς του φορτίου (εντός Κόνεξ)
4.    Επιλογή τρόπου διακανονισμού της πληρωμής του Εκτελωνιστή ΜΥΔ  προκειμένου να διαφυλαχθούν τα συμφέροντα του φορτωτή -μεταφορέα αλλά και του ίδιου
5.    Ούτε μια ημέρα πληρωμή σταλιών για την κράτηση των κόνεξ
6.    Λίγα έως ελάχιστα αποθήκευτρα στον ΟΛΠ (πενταπλά εκείνης της εποχής κλπ)
7.    Η κερδοφορία του Εκτελωνιστή ΜΥΔ ήταν σε ικανοποιητικά επίπεδα




Ενδιαφέρουσες  Ιστοσελίδες
https://sxoli-ekteloniston.blogspot .com
https://ektelonistivivlia.blogspot.com
https://gnomesmetaforas.blogspot .com
https://logotexnia-ekteloniston.blogspot .com
www.bookstars.gr
Στο δεύτερο blog βιβλία και της Διαμεταφοράς

Πολιτιστική
 Εκτελωνιστική
Κληρονομιά

Πολιτιστική Επαγγελματική Κληρονομιά
Η οδός Τσαμαδού του Πειραιά
να μετονομασθεί σε
 Οδός Εκτελωνιστών


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου