Τρίτη 3 Φεβρουαρίου 2015

Η μάχη στα Ελεγκτήρια των Τελωνείων για το κλείσιμο μιας διασάφησης καλά κρατεί, (Εκτελωνιστής Ο Θήτα) 3 Φεβρουαρίου 2015


Η μάχη στα Ελεγκτήρια των Τελωνείων για το κλείσιμο διασάφησης καλά κρατεί, (Εκτελωνιστής Ο Θήτα) 3 Φεβρουαρίου 2015


Ελεγκτήρια με λίγους σε αναμονή Εκτελωνιστές

Η Κούρμπα[1]

Η ατμόσφυρα ήταν εκρηκτική. Το ελεγκτήριο πήχτρα. Ένα καμαράκι, δύο επί ….. τίποτα ήταν εκπληκτικό πως  … χώνευε τόσο πάθος, τόσο άγχος και τόσο κόσμο. Ο ελεγκτής, ένας και μοναδικός προσπαθούσε να κάνει τ’ αδύνατα δυνατά, να βρει διέξοδο στο τόσα αδιέξοδα (!)
.
Η σειρά
Υπήρχε ένας …. ταλαίπωρο βιβλίο, που, θεωρητικά, καθόριζε και τη «σειρά». Σύμφωνα , λοιπόν, με τον αριθμό καταχωρήσεως , έπρεπε ο κάθε συνάδελφος να περιμένει για να πάρει και τη σειρά του. (Μακάρι να γινότανε – μακάρι)
-Κύριε ελεγκτά, φώναξε ένας εκτελωνιστής, με αγωνία από το βάθος πρέπει να τελειώσω γρήγορα γιατί η γυναίκα μου μπήκε στο Νοσοκομείο κα περιμένω ……. Διάδοχο! Όλοι, συμφωνούν κα του δίνουν τη σειρά τους.
Ο λόγος ήταν σοβαρός κι’ εγκρίθηκε δια βοής. Αυτός, όμως δεν μετρίαζε τη βιασύνη κανενός και η υπόθεση σήκωνε ….τσιγάρο!
Ώσπου να τελειώσει ο ελεγκτής τον ανυπομονούντα    ……. πατέρα, μπήκε βαρύς-βαρύς ο χοντρός κρατώντας τη  διασάφηση στο χέρι. Δυο ώρες βρε παιδί μου, για να πάρεις ένα Δελτίο Χημείου. Ούτε   ……. Κατοχή νάτανε! Άντε, κύριε ελεγκτά μου, κλείσε μου τη Διασάφηση γιατί σταμάτησε το εργοστάσιο από πρώτη ύλη και θα χάσω τη δουλειά!

Το Τέξας[2]
 Τότε ξεσηκώθηκε το …. Πλήθος ! Βάλε τη διασάφηση, χοντρέ, στη σειρά γιατί θα γίνει Τέξας!
Έμπηξε τη φωνή ένας που τον έπνιγε το δίκιο. Περιμένω εδώ μια μέρα για να τελωνίσω ανταλλακτικά με πέντε φύλλα τιμολόγιο και σαράντα πατρόν. Παρακαλώ, κύριε ελεγκτά, να τηρηθεί αυστηρά η σειρά.

-Δηλαδή, αντέταξε ο χοντρός, έχεις σειρά εσύ, και δεν έχω εγώ που έχω τελωνίσει, έχω ζυγίσει, έχω πάει χημείο και γύρισα κι ‘ έχει σταματήσει και το εργοστάσιο ! Κύριε Ελεγκτά, ακριβώς το ίδιο ζητάω και γω με τον συνάδελφο από το …. Τέξας! Να τηρηθεί η σειρά!

Ο ελεγκτής είχε αρχίσει να ιδρώνει – με τη σειρά του. Είχε μπερδευτεί κι ‘ αυτός και προσπαθούσε να κατευνάσει τα πνεύματα. Κάποιος θυμήθηκε τις «μεταγραφές» και τα «φιλικά».
-Ο Κουσουλάκης κύριοι, είναι η καλλίτερη μεταγραφή των τελευταίων δέκα ετών! Να μου το θυμηθείτε! Τον είδες με το Γερμανούς; «Μιλούσε», κυριολεκτικά με τη μπάλα! Όσο από τρέξιμο, αυτός δεν είναι παίχτης – είναι φαινόμενο!

Την ……… κατάπαυση πυρός εκμεταλλεύτηκε κάποιος εκτελωνιστής πούχε προωθηθεί καταλλήλως στη πρώτη γραμμή και πήρε μια υπογραφή σε μια  προσάρτηση πιστοποιητικού. Όταν όμως ο ελεγκτής είδε τη «εκ των υστέρων θεώρηση» και πως το πιστοποιητικό ήταν κα αντίγραφο, δεν υπέγραψε το γραμμάτιο  Παρακαταθήκης μέχρι να βεβαιωθεί για το σωστό – κι’ άρχισε να ψάχνει την εγκύκλιο των πιστοποιητικών, παρατώντας όλους τους άλλους!
-Αμάν, Μας έκαψες βρε, παιδί μου, μπήκες σφήνα για μια υπογραφή και τώρα είδες τι κάνεις;

Όνειρο
-Αντίο «όνειρο» - ακούστηκε από το βάθος μια φωνή. Έλεγα να τελειώσω νωρίς σήμερα, για να προλάβω και το ραντεβού  ……. Αλλά τώρα…..
-Εδώ ο κόσμος καίγεται και ο  … συνάδελφος το ραντεβού του! Μονολόγησαν ένας παλιός, που τέτοια θέματα δεν τον απασχολούσαν πια ούτε  …. θεωρητικά!
Ο ελεγκτής τελείωσε ην προσάρτηση, έβαλε την εγκύκλιο στη θέση του κι’ άρχισε να κλείνει τη Διασάφηση του χοντρού με μοναδική αιτιολογία το  ……. εκτόπισμά του!
-Άντε να φύγεις, είπε χαρακτηριστικά, γιατί μούκλεισες το   ….. ελεγκτήριο!
Πριν προλάβει να υπογράψει το κλείσιμο, ο εργάτης του ελεγκτηρίου φώναξε! – Κύριε, ελεγκτά, στο τηλέφωνο!

-Όχι τώρα ! αναστέναξε ο χοντρός. Βάλε μου την υπογραφή, κύριε ελεγκτά μου, θα κλείσει το εργοστάσιο! Ο ελεγκτής, όμως είχε ήδη σηκωθεί και πήγαινε προς την εποπτεία φωνάζοντας στον χοντρό:
-Είσαι κι αχάριστος, δε φτάνει που σε προτίμησα για να σε διώξω γρήγορα, φωνάζεις κι’ από πάνω!

Ο «γνωστός»
Μόλις τελείωσε το τηλέφωνο – κάπου ….στο τέταρτο – γυρνώντας για το ελεγκτήριο ο ελεγκτής πιάστηκε στο δρόμο από τον …….»γνωστό» βιαστικό: ……. Ένα δειγματάκι, κύριε ελεγκτά μου στα γρήγορα; Να τα σημεία, οι αριθμοί, σημείωσε, κύριε ελεγκτά μου προσήχθησαν πλαστικά βαρέλια αντί σιδηρά, τελειώσαμε!

Εν τω μεταξύ το ….. πλήθος που περίμενε μέσα στο ελεγκτήριο τον κατάλαβε και βγήκε έξω για να τον …………» προγκήξει». Αλλά αυτός ήδη πήγαινε το δείγμα στον επόπτη για να τον παρακαλέσει , αν ήταν δυνατόν να το πάει ο  ……. ίδιος στο Χημείο, γιατί ο συνοδός θα πέρναγε μετά από δύο ώρες και  ….. θάχανε τη μέρα του!
Την έκανες πάλι την  ……"κούρμπα» σου! του φώναξε κάποιος εσύ κι ο «άλλος» δεν περιμένατε ποτέ στη σειρά – ίδιος ο πατέρας σου! Μια ζωή ολόκληρη έτσι τη βγάλατε! Στο βιαστικό και γρήγορα! Ουστ!

-Ποιος άλλος, απόρησε   ένας ασκούμενος – που από το περίμενε και το «ρίξιμο» πούχε φάει από το πρωί είχε βγάλει τη  ….. χρυσή – ποιος «άλλος»;
-Ποιος άλλος; Κάτσε  ….. μερικά χρόνια στη σειρά και θα  ……. Μάθεις!
Η …………. ανατροπή των πάντων, στην κυριολεξία είχε κάνει το ελεγκτήριο Θέατρο που παράλογου.
Ένα Θέατρο που η ζωή σκηνοθετούσε και οι ίδιοι οι θεατές παίζαν το ρόλο τους, πότε σαν κομπάρσοι πότε σαν πρωταγωνιστές, στην ίδια τους την υπόθεση.

Οι αφόρητοι όροι επαγγελματικής διαβίωσης και οι μελαγχολικές σκέψεις , όμως , ξεχάστηκαν αμέσως όταν ακούστηκε η φωνή του Αντώνη: -Το Κλαρκ πήρε με τα πιρούνια τον Βαγγέλη και τούσπασε το πόδι!

Όλοι άφησαν τις διασαφήσεις, την σειρά και τις διαφωνίες και τρέξαν στο πληγωμένο συνάδελφο που σφάδαζε μέσα  στην Αποθήκη. Γρήγορα το 166 για ένα νοσοκομειακό!  Νερό, νερό κραύγαζαν, άλλοι.

Η λύπη είχε ρίξει το δίχτυ της και ψάρευε στα σίγουρα. Όλοι άρχιζαν να λένε τις αρετές, του χτυπημένου. Κι’ από τις πρώτες, πως ποτέ δεν είχε γίνει αιτία αν χάσει άλλος τη σειρά του.
Στο μεταξύ ο Ήλιος χτύπαγε γερά στο κεφάλι,, ο αδυσώπητος αγώνας για το μεροκάματο είχε ένα μικρό διάλειμμα, ένα διάλειμμα στυφό.

Ο. ΘΗΤΑ

Αναδημοσίευση από το Εκτελωνιστικό βήμα της 9 Οκτωβρίου 1979




[1] Καμπύλη, Έμμεσος τρόπος να πετύχεις κάτι
[2]  Εποχή των σταρ του Χόλλυγουντ Ράντολφ Σκοτ, Γκάρυ Κούπερ και των Γουέστερν 


Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Σάββατο 31 Ιανουαρίου 2015

Ο Γιώργος Γραμμένος, Εκτελωνιστής δείχνει το άγχος του με τα «Μικρά Τίποτα», 31 Ιανουαρίου 2015



Ο Γιώργος Γραμμένος, Εκτελωνιστής δείχνει το άγχος του με τα «Μικρά Τίποτα», 31 Ιανουαρίου 2015

   


   



ΤΑ ΜΙΚΡΆ ΤΊΠΟΤΑ

Κύριε Διευθυντά,  επιτρέψατέ μου ένα μικρό σημείωμα σχετικό με τις συνθήκες εργασίες των συναδέλφων

Προσπαθούμε πολλάκις να προσδιορίσουμε τα αίτια που προκαλούν το άγχος στο επάγγελμά μας, κατονομάζοντας ως τέτοια, την ψυχολογική βία και πίεση που ασκούν πάνω μας οι πελάτες για την όσο πιο γρήγορα γίνεται αποστολή των εμπορευμάτων τους, την σχολαστικότητα των φοροτεχνικών υπαλλήλων, την πολύωρη και πολυήμερη συνεχή κόπωση κά.

Όμως είναι και μερικά   "Μικρά τίποτε»  που κυριολεκτικά μας τσακίζουν τα νεύρα και – για νάμαστε σωστοί – ακόμη και το σώμα.
Σταχυολόγησα μερικά που πολλοί συνάδελφοι τα συναντούν καθημερινά, αλλά που, δυστυχώς, λέγοντας το ρωμαίικο «άστο να βγάλει άλλος το φίδι από την τρύπα», τα αντιπαρέρχονται σκούζοντας μεν, αλλά αφήνοντάς τα ……
Να λοιπόν μερικά κι’ ας πάρουν οι υπεύθυνοι τα μέτρα τους – αν μας συμπαθούν ή αν μας λυπούνται έστω, λίγο :

1) Στο 2/3 Ελεγκτήριον υπάρχουν 4 όροφοι και ένα ασανσέρ – που είναι αλήθεια, δεν έχασα μεροκάματα για να κάτσω να μετρήσω πόσες ώρες την εβδομάδα λειτουργεί (ή μάλλον κινείται) συνεχώς. καλείς τον θάλαμο – 65 χρόνων π.χ. εσύ, γέρος, κατάκοπος και με όλα τα παρεπόμενα -, ανεβαίνεις στον 3ο ή 4ο όροφο, κάνεις τη δουλειά σου και επιστρέφεις να κατεβείς. Για κάθοδο δεν υπάρχει κουμπί κλήσεως. Πρέπει να κατεβείς καμιά 60ριά σκαλοπάτια πεζός!.....

2) Στην 4οροφο του Ντοκ 3 υπάρχει ένα άλλο ασανσέρ, αυτό είναι ζήτημα αν λειτουργεί 10 ώρες στις 42 εργάσιμες την εβδομάδα! Και διερωτάσαι: Άραγε αυτή η υπηρεσία συντηρήσεως τι να κάνει;

3) Μέσα στο πρόγραμμα βελτιώσεως του λιμένος κατασκευάστηκε μια θαυμάσια αποθήκη στο  ύπαιθρο του «Λούκου» που απορροφά τεράστιες ποσότητες εμπορευμάτων, που άλλοτε έμεναν μέρες ολόκληρες μέσα στα αυτοκίνητα, τα βαγόνια, τα κοντέινερ., κλπ. για να ξεφορτωθούν. Θάχει μήκος περίπου 60 μέτρα. Αν όμως βρίσκεσαι προς την δυτικομεσημβρινή γωνία, για να πας μέσα στην αποθήκη πρέπει να διασχίσεις όλη την απόσταση το μήκους της για να βρεις την μοναδική στη ανατολικομεσημβρινή γωνία σκάλα ν’ ανέβεις. Ο χριστιανός, ο μηχανικός δεν μπορούσε να κάμει δύο χωνευτές σκάλες των 4 σκαλοπατιών κατά το μήκος της αποθήκης; Ή τέλος πάντων ο , παραλαβών το έργον, ειδικός, δεν είχε δει άλλες αποθήκες του ΟΛΠ;

4) Αν επιθυμείς να κουβεντιάσεις επί ¾ ή 1 ώρα για ποδόσφαιρο κλπ, δεν έχει παρά να πας να βεβαιώσεις αποβίβαση στο  τμήμα της Ε.Ζ.Π. του Ντοκ 3 και δη στον βεβαιωτήν που βρίσκεται πρώτος εκ δεξιών στον εισερχόμενο,. Δεν υπάρχει στιγμή που να μη βρίσκονται «κρεμασμένοι» πάνω στην «γκισέ» του 7-10 συνάδελφοι. Κι’ αυτό όταν οι άλλοι 3 βεβαιωτές αναμένουν (!) εργασία. Ρίχνεις το χαρτί σου και περιμένεις. Αντιλαμβάνεσθε βέβαια ότι αυτό οφείλεται στην κακή κατανομή εργασίας που έχει κάμει κάποιος υπεύθυνος. Ανέθεσε σ’ έναν βεβαιωτή δουλειά για τρεις! Το βλέπουν οι αρμόδιοι καιρό τώρα αυτό, αλλά «πέρα βρέχει ……». Έτσι, δουλειά 5’ το πολύ 10’ λεπτών γίνεται σε ½ -1 ώρα! Περιμένοντας λοιπόν, κουβεντιάζεις όσο κι ‘ ότι θέλεις …….

5) Σ’ όλες τις υπηρεσίες οι Διευθυντές είναι στη θέση τους μαζί μ’ όλο το άλλο προσωπικό. Σ’ ορισμένα Τελωνεία Πειραιώς οι κ. κ. Επόπτες Ελεγκτηρίων ενώ προσέρχονται στην ώρα τους στο γραφείο της Δ/σεως, στα Ελεγκτήρια  πηγαίνουν μετά 1 ώρα, διότι συμμετέχουν τις πρωινές ώρες σε συσκέψεις. Κι’ όταν λέμε πρωινές ώρες, εννοούμε βέβαια τις πιο παραγωγικές. Λες και δεν είναι δυνατόν αυτές οι συσκέψεις να γίνουν 2-3 φορές τη εβδομάδα κα μάλιστα μετά την 1.30 ή τις 2.00 μ.μ.!
6) Εδώ και ένα μήνα προβιβάστηκαν 40 τελωνειακοί εις Διευθυντάς. Κι'  όμως ή έλλειψη Εποπτών εξακολουθεί. 1 Επόπτης σε 3 υπόστεγα! Γιατί;  Δεν μπορούσαν να εξοικονομηθούν τα πράγματα δι’ αποστάσεως προσωρινής, μέχρις ότου η Διοίκηση τους τοποθετήσει οριστικά;

7) Πηγαίνοντας στο Ρουφ να τελωνίσεις ένα κιβωτίδιον, με εμπόρευμα που βρίσκεται στον άνω όροφο, περίμενε από τις 8 (γιατί τότε ανοίγει (!) ή ΠΑΕΓΑΕ) ως τις 9 το λιγότερο για να κατέβει το κιβώτιο στο Ελεγκτήριο. Κι’  αυτό γιατί υπάρχει ένα μόνο ασανσέρ, που πρέπει να γεμίσει με 3 τόνους εμπόρευμα, να πάει να ξεφορτώσει, να ξαναγεμίσει με όλα τα εμπορεύματα, των παραστατικών πούχει στα χέρια ο εργάτης και μετά να κατεβεί. Ένα ασανσέρ για μια 3όροφη αποθήκη που κάνει κάθε μέρα εισαγωγή 5-10 βαγόνια. Λένε πως υπάρχει σκοπιμότητα. Νάναι άραγε σωστό; Κάποιος εκεί δεν ελέγχει; Άσε που ο εκτελωνιστής – «άκουσον¨!» - δεν έχει δικαίωμα να μπει στην αποθήκη να δει το εμπόρευμα!

8) Δεν μπορούσε άραγε ότι καλό έχει γίνει με το Τελωνείο του νέου Αεροδρομίου, που λειτουργεί τόσο καλά χάρις στη ενοποίηση του κτιρίου Γραφείων –Ελεγκτηρίων- Αποθήκης, να γίνει και με το Τελωνείο του παλαιού; Στο τέλος – τέλος, εκεί έχει μείνει μόνον η Ολυμπιακή. Είναι ανάγκη να έχει στην διάθεσή της όλα τα κτίρια που, πριν λίγο καιρό είχαν 20 εταιρείες; Δεν λυπούνται εμάς, αλλά δεν λυπούνται και τους τελωνειακούς, που δουλεύουν  εκεί μέσα υπό  συνθήκες απαράδεκτες λες και εργάζονται σε «παχνιά».

Κι’ άλλα πολλά «μικρά τίποτα» υπάρχουν που ίσως μου διαφεύγουν, αλλά σκόπιμο είναι όλα να λείψουν , για να πούμε τέλος πάντων ότι εκσυγχρονιστήκαμε και πως ότι μπορούμε να κάμωμε για την βελτίωση των συνθηκών εργασίας μας είναι δυνατόν να γίνει, αρκεί οι αρμόδιοι να μην κωφεύουν.

Στο τέλος- τέλος, μερίδιο ευθύνης έχει και ο Σύλλογός μας. Ας κάμει κι’ αυτός τις σχετικές ενέργειες: Να μαθαίνει για τα ανάποδα και να φροντίζει ανάλογα.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
 Μετά τιμής
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ


Αναδημοσίευση από τον Εκτελωνιστή της 15 Αυγούστου 1973

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

Ο Φραγκίσκος Σοφικίτης δίπλα στους Εκτελωνιστής αλλά ποιητής, 26 Ιανουαρίου 2015


Ο Φραγκίσκος Σοφικίτης δίπλα στους Εκτελωνιστής αλλά ποιητής, 26 Ιανουαρίου 2015


Τα καλοκαίρια
Αχ πόσο γρήγορα περνούν τα καλοκαίρια
σαν μια χαρούμενη, μια παιδική χρονιά
σαν μιας στιγμής αστροφεγγιάς χυμεν΄ αστέρια
έτσι όπως στα μαλλιά πέφτει η χιονιά.

Μέρα τη μέρα μόνο θύμησες μας μένουν
από νησάκια γαλανά, ακρογιαλιές
κι’ έρωτες καλοκαιρινούς να μας ζεσταίνουν
τις κρύες χειμωνιάτικες βραδιές.

Να, πάει πέρασε κι’ αυτό το καλοκαίρι
κι’ έρχεται το φθινόπωρο μαβύ
δεν θα μας εύρουν οι βροχές του χέρι – χέρι
και δε θα χειμωνιάσουμε μαζί.

Φραγκίσκος Σοφικίτης[1]

Αναδημοσίευση από τον Εκτελωνιστής της 1ης Οκτωβρίου 1072


Χάος κι΄ ελπίδα
Αν κάποια μέρα ξαφνικά
νοιώσης τ’ απόλυτο κενό εντός σου
κι’ αν όλα σου φανούν μηδενικά
στο χάος, ίσως, βρεις τον εαυτό σου.

Μην αναρωτηθής γιατί
το ποιος και τι να φταίει μη ζητήσεις
κανείς δεν ξέρει να σου πη το τι
θα πρέπει ν’ αγαπάς ή να μισήσης.

Μόνος χωρίς ιδανικά
χωρίς αγάπη και στοργή, θλιμμένος
κάτι σαν ζωντανός, εικονικά
μοιάζεις, μα όμως είσαι πεθαμένος.

Στερνό ταξίδι, λεν πολλοί
πως είν’  η λύτρωση , πως είν’ η ελπίδα
αν στη ζωή ποτίστηκες χολή
Ποιος ξέρει; Κάποιος είπε: «ουδέν οίδα».

Αγάπησε: Κι’ αν δεν το θες
πίεσε τη ψυχή σου να αλλάξη.
Είσαι το σήμερα, ήσουν το χθες
και τ’ αύριο μπορεί να μην υπαρξη……

Αναδημοσίευση από τον «Εκτελωνιστή» της 1ης Σεπτεμβρίου 1972

Φ. Σοφικίτης


Αρμονία και φάλτσο

Στην προσμονή και την αντάμωση
τα χείλη ψέλλισαν τραγούδια τ’ ουρανού.
Τα χέρια κράτησαν αστέρια με τα χάδια τους
και ξύπνησαν ηφαίστεια
και λαβές όταν σμίξαν οι ψυχές.

Όμως κάτι δεν έγινε
κάτι σωστά δεν πήγε…….
Ήταν, σαν μια χορδή να έσπασε
που έδενε την αρμονία.
Κι’ έγιν’ η μελωδία φάλτσα
κι’ ας άρχισε καλά η νότα.
Μα έσπασ’ η χορδή
κλαψιάρικα ξεψύχησε
δεν ήχησε ξανά.

Έμεινε έτσι να κοιτάζωνται τα μάτια
θλιμμένα και τα χείλη τραβηγμένα
έκαναν να χαμογελάσουνε την πίκρα τους.
Αχόρταγα απλώθηκαν τα χέρια μια στιγμή
για ν’ αγκαλιάσουν το χαμό
να κρατηθούν πάνω στα πόδια τους
(πούφευγαν κι’ όλας γι’ άλλους δρόμους)
τόσο, όσο για να προλάβουνε τα χείλη
ένα φιλί στερνό, στο χωρισμό

Φραγκίσκος Σοφικίτης
Αναδημοσίευση από τον Εκτελωνιστή της 15ης Ιανουαρίου 1973


Το κοχύλι

Πήρα στις χούφτες μου ένα μικρό κοχύλι,
ύστερα τόκλεισα με τον’ αυτί μες την παλάμη
κι άκουσα
Άκουσα τον αχό της θάλασσας,
αλλόκοσμες φωνές
και μέσα σ’ όλες, νόμισα ήταν κι’ η δική σου
κι’ η δική μου.
Τι άραγε να λέγαμε, τίποτα δεν ξεχώρισα.
Τα ίδια πράγματα με τότε;
Είναι το άκουσμα αχνό, δεν ξεχωρίζει.

Είν’ ένα καλοκαίρι μέσα στο κοχύλι,
είν’ ένας κόσμος χθεσινός
κι’ ένας ακόμα πιο παλιός.
Είναι η Γέννηση
και η δημιουργία της ζωής.
Είν’ όλα τα’ άγνωστα.
Τα χθεσινά και τα μελλούμενα.
Απ’ όταν άρχισ’ η ζωή!

Σ’ ένα κοχύλι έβαλ’ ο Θεός
το μήνυμα και τη σοφία Του.
Πόσοι σκεφτήκανε ν’ ακούσουν
το κοχύλι;
Και πόσοι πήραμε το μήνυμα………

Φραγκ. Σοφικίτης

Αναδημοσίευση από τον Εκτελωνιστή της 1ης Οκτωβρίου 1973




[1] Ο Φραγκίσκος Σοφικίτης για χρόνια ήταν επιμελητής της ύλης της Εφημερίδας « Εκτελωνιστή»  αλλά και Προϊστάμενος του Συλλόγου Εκτελωνιστών Πειραιώς Αθηνών

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2015

Συλλογή από Φωτο με Αποθήκες Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς(Μέρος Πρώτο) 21 Ιανουαρίου 2015



Συλλογή από Φωτο με Αποθήκες Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς(Μέρος Πρώτο) 21 Ιανουαρίου 2015











Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2015

Η Εξαγωγή Συναλλάγματος και οι εκτελωνιστές (Γεράσιμος Ασβεστάς) στους χώρους των Τελωνείων και των Αποθηκών, 19 Ιανουαρίου 2015




Η Εξαγωγή Συναλλάγματος και οι εκτελωνιστές (Γεράσιμος Ασβεστάς) στους χώρους των Τελωνείων και των Αποθηκών, 19 Ιανουαρίου 2015



Απόθήκη Α6 στο Παλατάκι του Α Τελωνείου Πειραιά (τότε)

Επιστολή προς την Εφημερίδα
Τα ξέπλυμα χρήματος και οι εκτελωνιστές

Κύριε Διευθυντά,
Έχω την τιμήν να σας γνωρίσω τα ακόλουθα, με την παράκλησιν όπως τα δημοσιεύσητε δια της υμετέρας εφημερίδος «ΕΚΤΕΛΩΝΙΣΤΗΣ».

Την 11ην του μηνός Σεπτεμβρίου ημέραν Τρίτην και ώραν 6ην πρωϊνήν ανεχώρησα εκ του Γραφείου μου, οδός  Τσαμαδού αριθμ. 1, Πειραιεύς, και μετέβην εις τον περίβολον του ΟΛΠ, όπου την ημέραν αυτήν παρελάμβανα 500 τόννους δημοσιογραφικού χάρτου.

Προχωρώντας προς την θύραν της εισόδου επί της αιθούσης με σταματά αστυφύλαξ εν πολιτική περιβολή. Του εγνώρισα την ιδιότητά μου, και με ρώτησε αν φέρω χρήματα μαζί μου. του απάντησα «μάλιστα, 36.000»[1]   και μου είπε ότι με τα χρήματα αυτά δεν επιτρέπεται να διέλθω εκ της θύρας ταύτης. Του λέγω  «καλά, πηγαίνω από την άλλην θύρα», δηλαδή από την θύραν που εισέρχονται και εξέρχονται εκτελωνισταί και ιδιώται συναλλασσόμενοι με τα ταμεία του ΟΛΠ ένθα και τα ελεγκτήρια του Α΄ Τελωνείου.

Αυτός δεν μου είπε ότι δεν επιτρέπεται να εισέλθω από καμμίαν θύραν και ήσυχα από πίσω μου, μόλις δε εισήλθον με συνέλαβε και με ωδήγησε εις τον κ. Διοικητή το, καταγγέλλοντάς με ότι απεπειράθην να εξαγάγω λαθραίως τα χρήματα εις το εξωτερικόν.[2] Διεμαρτυρήθην  εις τον κ. Διοικητήν και του επέδειξα τα τελωνειακά έγγραφα τα οποία έφερον εντός του χαρτοφύλακός μου, αλλ’  αυτός ούτε τους έδωσε σημασίαν και προσοχήν δια να εξαγάγη συμπέρασμα και εις τας διαμαρτυρίας μου, μού απήντησε: «Αυτά να τα πής εις τον εισαγγελέα , διότι εκεί θα σε στείλω. Τώρα πηγαίνετε», λέγει σε μένα και εις τους φρουρούς μου. και από εδώ αρχίζει το μαρτύριον.
Ερωτήσεις γενεάς, γενεών, υπέρ ανάκρισις που πηγαίνω όταν φεύγω από την δουλειά  και από το σπίτι, ποιους συναναστρέφομαι, εάν γνωρίζω αστυνομικούς και επιφανείς  πολίτας κλπ. Κατά τις ένδεκα το μεσημέρι με πηγαίνουν συνοδεία πάντοτε εις την σήμανσιν, όπου υπέστην την αισχροτέραν των ταπεινώσεων, ην υφίστανται οι κακοποιοί και εγκληματίαι, αποτυπώματα όλων των δακτύλων, ανά ένα και ομού. Από εκεί με πηγαίνουν σε ένα δωμάτιον και μου τράβηξαν πολλαπλές φωτογραφίες.

Εν τέλει εις τας επτά το βράδυ ευρέθην ενώπιον του Τριμελούς Αυτοφώρου με την κατηγορίαν ότι τα χρήματα  που έφερον μαζί μου, τα οποία προωρίζοντο δια την πληρωμήν εργατικών δικαιωμάτων του ΟΛΠ δια την παραλαβήν ετέρας ποσότητας χάρτου, περί τους τετρακοσίους τόννους , το ταμείον του οποίου ευρίσκεται εις το σημείον όπου με συνέλαβεν ο αστυφύλαξ. Και αυτό το είπα εις τον κ. Διοικητήν, αλλά δυστυχώς δεν ηθέλησε να με ακούση. Αλλά ας είναι δοξασμένο το όνομα του μεγάλου Θεού. Εκείνα τα οποία δεν εγνώριζαν ο αστυφύλαξ και ο κ. Διοικητής του, που κατοικούν μέσα στο λιμάνι, το εγνώριζαν ο κύριος Πρόεδρος και ολόκληρον το σεβαστόν δικαστήριον, αν και ευρίσκονται τόσο μακριά από κει, και με δικαίωσαν. Τους ευχαριστώ.
Μεθ’ υπολήψεως

ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΑΣΒΕΣΤΑΣ
Εκτελωνιστής

Υ.Γ. Παρά την εθώωσίν μου όμως απαιτείται εικοσαήμερον δια να μου αποδοθούν τα κρατηθέντα χρήματα. Μια δηλαδή ακόμα ταλαιπωρία.

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα (Ο Εκτελωνιστής) 1 Οκτωβρίου 1973  




[1] Το ποσό είναι σε δραχμές. Ένας σκαραβαίος εκείνη την εποχή κόστιζε για αγορά 80.000 δραχμές.
[2]  Σαράντα χρόνια και οι νόμοι καλά κρατούν. Η αδυναμία ενημέρωσης των ελεγκτικών οργάνων είναι το πρόβλημα. «ΑΠΟΦΑΣΗ Δ33Β 5002569 ΕΞ 2014/ΦΕΚ Β 234/05.02.2014 Τροποποίηση της αριθμ. Ε2320/976/Α0034 ΑΥΟ περί ελέγχου ρευστών διαθεσίμων που εισέρχονται ή εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση - ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ (ΕΚ) αριθμ. 1889/2005 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Οκτωβρίου 2005 (L 309/9/25.11.2005). «1. Τα φυσικά πρόσωπα, που εισέρχονται η εξέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και φέρουν μαζί τους ή στις χειραποσκευές τους ή στις αποσκευές τους ή στα μεταφορικά τους μέσα, ρευστά διαθέσιμα από δέκα χιλιάδες ευρώ (10.000,00 ευρώ) και άνω, υποχρεούνται να υποβάλλουν γραπτή δήλωση».

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015



Παρασκευή 16 Ιανουαρίου 2015

Ο Νίκος Βελιώτης Εκτελωνιστής με την ποιητική συλλογή Μελτέμια, 16 Ιανουαρίου 2015



Ο Νίκος Βελιώτης Εκτελωνιστής  με την ποιητική συλλογή Μελτέμια, 16 Ιανουαρίου 2015

μελτέμια
Έκδοση ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ ΣΤΕΓΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Πειραιάς 1972






ΠΕΙΡΑΙΑΣ

Το Λιμάνι, ναύτες, μπάρκα – Βαβυλώνα –
ντοκ, ιδρώτας και νοσταλγικά μαράζια.
Η Καστέλλα – σα νυχτώνει – μια χελώνα
γαλαξίες πασπαλισμένη και σμαράγδια.

Δάσος τ’ άλμπουρα στη Ζέα, φυτρωμένα
σε μια λίμνη κρυσταλλένια. Και πιο πέρα
η Χερσόνησο, βραχάκια αλμυρωμένα,
με τα στήθια τεντωμένα, στον αγέρα.

Η Φρεαττύδα, μια γοργόνα που ροκάζει
κι’ αφρολούζεται στου ζέφυρου το χάδι.
Και στην Τρούμπα, το φουστάνι ξελογιάζει
ναυτικούς στα καμπαρέ της κάθε βράδι.

Λουλουδένια αρχοντοπούλα, η Τερψιθέα.
Ο Προφήτη-Λιας βιγλάτορας. Δικά του
τα μπογάζια, τα νησιά, - γαλάζια θέα.
Λεβεντόχαρα παιδιά τα Κρητικά του.

Μικρολίμανο, βαρκάκια στοιβαγμένα,
μπλόκια, κόττερα, ταβέρνες, τρεχαντήρια.
Και τα Φάληρα, φτερά ξεδιπλωμένα,
στου πουνέντη τα νερά και τα παιχνίδια.

Πειραιάς, εργατικό πυκνό μελίσσι.
Ο Καραβάς, η Κοκκινιά, το Κερατσίνι
και το ξέσπασμα του μόχθου στο μεθύσι
με καυγάδες, μα στο βάθος καλωσύνη.

Φωτεινός η Αγια-Σοφιά, στο κέντρο, λόφος,
καθαρόσπιτα στη Νίκαια, στα Καμίνια.
Πειραιάς της εργατιάς αχός και κόρφος,
λεβεντόπαιδα, τσαχπίνες και σαΐνια.


Ν’ ΑΓΑΠΑΣ
               Στα παιδιά μου

Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.

Τα θεριά ν’ αγαπάς και τ’ ανήμερα,
τα νησιά, τα ποτάμια, τ’ αστέρια.
Κι αν ποτέ σε πληγώσουν κατάστηθα
φίλοι, αγρίμια, λευκά περιστέρια, 

ν’ αγαπάς, να ξεχνάς και να χαίρεσαι
τη δική σου γαλήνη και ’κείνα
που μ’ αγάπη το νου μας φωτίζουνε
και βλασταίνουν αμάραντα κρίνα.

Τ’ ΑΣΗΜΙΑ ΣΤΑ ΜΑΛΛΙΑ ΜΟΤ

Αργά καινούργιος έρωτας ν’ ανθίσει στην καρδιά μου.
Πως τώρα πια δε σ’ αγαπώ, δυστυχισμένο ψέμα.
Θ’ αναζητώ κάθε στιγμή το γέλιο σου, το βλέμμα.
Του χωρισμού μας αφορμή, τ’ ασήμια στα μαλλιά μου.

Όμως δε θέλω να βρεθείς ξανά στην αγκαλιά μου.
Εγώ τον πόνο μου κρατώ κι αντέχω κάθε μπόρα.
Το τι μου μέλλει πια να ’ρθεί κάλλιο να γίνει τώρα.
Αταίριαστες οι μπούκλες σου και τ’ ασημιά μαλλιά μου.

Λησμόνα την αγάπη μου, τα χάδια, τη λαλιά μου.
Απολυτρώσου στη χαρά, που η νιότη σου προσφέρει.
Καλύτερα μονάχη μια καρδιά σαν υποφέρει.
Δε φταις εσύ μήτε και ’γω : τ’ ασήμια στα μαλλιά μου.

ΗΡΘΕΣ ΑΡΓΑ

Έφθασες λίγο πριν σαλπάρω,
για το ταξίδι το τρανό
και θες μαζί μου να σε πάρω;
Από τη γη στον ουρανό!

Έρχεσαι συ και ’γω πηγαίνω,
πώς να βαδίσουμε μαζί ;
Άνοιξη δε μπορώ να γένω,
το παρελθόν δεν ξαναζεί.

Στο δρόμο σου χαρά κι ελπίδα,
στη ρότα μου δύση θολή,
άλληνε γύρισε σελίδα,
ήρθες πολύ αργά, πολύ.


Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό


Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ο Γιώργος Γιωγγαράς, εκτελωνιστής προβλέπει ………. Η φυγή των εκτελωνιστών 14 Ιανουαρίου 2015



Ο Γιώργος Γιωγγαράς, εκτελωνιστής προβλέπει ……….  Η φυγή των εκτελωνιστών 14 Ιανουαρίου 2015





Αποθήκη Πέτρινη στο 3 Ντοκ

Να ξεκινήσω από μια ιστορία που με εντυπωσίαζε από πολύ μικρή ηλικία.

Ο παππούς μου αγρότης από τα μέρη της Αρκαδίας  ερχόταν τακτικά στο σπίτι μας στον Πειραιά τις Απόκριες,  για να γιορτάσει με τα παντρεμένα του παιδιά. Το κέντρο για τα τραγούδια και τους χορούς ήταν το   σπίτι του πατέρα μου.

Τα νέα του χωριού που ήταν κορυφαίο θέμα για συζήτηση περιείχαν συνήθως  τσακωμούς των κατοίκων για τα σύνορα των κτημάτων τους. Ένα μέτρο από εδώ, ή μισό μέτρο από εκεί, πάντα οι θερμόαιμοι ευρίσκοντο στα δικαστήρια.

Η απορία μου ήταν. Μα αφού κερδίζουν λεπτά στην Αμερική,,στον Καναδά, στην Αθήνα και στον Πειραιά, γιατί ασχολούνται με την τοπική μιζέρια ; Γνώρισαν την βιομηχανική επανάσταση σε όλη της την έκταση. Γιατί δεν συνεργάζονται στις επιτυχίες της δεύτερης πατρίδα  των να εξαλείψουν την τοπική φτώχεια ; Γιατί επιμένουν σε ένα μοντέλο (γεωργική οικονομία) αφού έχει ξεπερασθεί;

Κύριοι συνάδελφοι,

Αυτό το πνεύμα της δεκαετίας του 50 έχει επηρεάσει και εμάς τους εκτελωνιστές.

Οι εκτελωνιστές σκόρπισαν.

Οι εκτελωνιστές έκαναν νέες δουλειές.

Οι εκτελωνιστές  έκαναν δουλειές στο χώρο της αλυσίδας μεταφοράς.

Οι εκτελωνιστές όμως έμειναν εκτελωνιστές.

Και εμείς σαν Συνδικαλιστές τι κάναμε ;

Αντί να τους κρατήσουμε στα συλλογικά μας όργανα. Να βάλουμε  τον τζίρο τους στις εταιρίες μας,  να συμμεριστούμε τις ξενόφερτες ιδέες τους, να προστατέψουμε την ψυχή του εκτελωνιστή, τους αφήσαμε έρμαιους στη βορά  άλλων συλλόγων. Των συλλόγων όπως του Διεθνή διαμεταφορέα, Του ναυτικού πράκτορα, Του ναυτιλιακού πράκτορα. Και σε λίγο θα τους δούμε  και σε άλλους συλλόγους όπως των αυτοκινητιστών, των εσωτερικών διαμεταφορέων να ζητούν προστασία  της νέας τους δουλειάς.

Ποια νέας του δουλειάς δηλαδή;
Ο πρώτος διδάξας την διανομή(Ξενόφερτα Logistics του σημερινού διεθνή διαμεταφορέα ) είναι ο εκτελωνιστής του Πειραιά. Ο πρώτος διδάξας την προμήθεια της εσωτερικής μεταφοράς είναι ο εκτελωνιστής. Ο πρώτος διδάξας το σπάσιμο του στίχου του δηλωτικού είναι ο εκτελωνιστής (βλέπε σημερινή δουλειά του Courier). Ο πρώτος διδάξας τον θαλάσσιο ναύλο και την αλλαγή της Διατακτικής είναι ο  εκτελωνιστής (βλέπε σήμερα NVOCC).

Αλήθεια τι να πρωτοθυμηθώ.
Όμως ένα τελευταίο θα σας αναφέρω. Σε κάποιο κείμενο ενός διεθνή διαμεταφορέα, στον ίστρο των γραφόμενών του ανέφερε  ότι γνωρίζουν πολύ καλά οι διεθνείς διαμεταφορείς τις τραπεζικές διατυπώνεις, τα ΙMCO  TERMS και τις ενέγγυες  πιστώσεις σε σχέση με του εκτελωνιστές.

Σας αφήνω να βγάλετε τα συμπεράσματά σας.

Το παραδοσιακό εκτελωνιστικό αντικείμενο όπως όλοι γνωρίζεται, συρρικνώνεται συνέχεια. Πρώτα η ενιαία εσωτερική αγορά,  μετά η ελεύθερη ζώνη του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και στο κοντινό μέλλον  η ηλεκτρονική διασάφηση  σε  εφαρμογή  ευρύτερων σχεδίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αλήθεια τα παραπάνω δεν σας θυμίζουν λίγο από την μιζέρια  των παιδικών μου αναμνήσεων ;

Κύριοι Συνάδελφοι,
Συγκεντρώστε τους συναδέλφους εκτελωνιστές που έκαναν ή σκοπεύουν να κάνουν δουλειές στο χώρο της αλυσίδας της μεταφοράς. Βοηθείστε τους στο έργο τους. Μην τους αποπαίρνεται. Αυτοί θα προσφέρουν θέσεις εργασίας, θα αναπτύξουν νέες δουλειές, θα βοηθήσουν και άλλους εκτελωνιστές να προσαρμοσθούν.

Μια τελευταία λέξη και τελειώνω

Η ψυχή του εκτελωνιστή δεν περιορίζεται σε χώρους, είναι έμπορος παροχής υπηρεσιών και πολεμά.

Ευχαριστώ


(Χρονογράφημα της δεκαετίας του 90)

Στο blog που βρισκόσαστε υπάρχουν:
145 αναρτήσεις σε 1.765 προβολές σελίδων
με λογοτεχνία, πολιτιστικά, φωτογραφίες για Εκτελωνιστές
Πίνακας προηγούμενων
 στην ανάρτηση της 12 Ιανουαρίου 2015

Το Blog Λογοτεχνία – Πολιτιστικά  Εκτελωνιστών δέχεται να φιλοξενήσει κείμενα συναδέλφων, αξιώματα και πολιτιστικά δρώμενα  που αναδεικνύουν τον εκτελωνιστικό πολιτισμό